StoryEditorOCM
ŠibenikKoroni usprkos

Jakov Terzanović, direktor zone Podi: Interes za kupnju parcela na razini je najboljih godina. Nažalost, posao je izgubilo stotinjak radnika

Piše Katarina Rudan
13. veljače 2021. - 14:58

Iz godine u godinu, na šibenskoj Poduzetničkoj zoni Podi, koja se prostire na oko 5,5 milijuna četvornih metara od kojih su oko dva milijuna u vlasništvu Grada Šibenika, raste broj novih hala i poduzetnika. Trenutno je 47 aktivnih, ali treba dodati još desetak. Neki su u izgradnji, a drugi su potpisali ugovore s Gradom Šibenikom o kupnji parcele i tek trebaju početi graditi svoje pogone i hale. Iako su se, reći će u razgovoru direktor zone Jakov Terzanović, pribojavali da u vremenu pandemije koronavirusa neće biti velikog interesa poduzetnika za ulazak u zonu, dogodilo se suprotno.

- Interes za kupnju parcela u zoni na razini je najboljih godina, onih prije velike ekonomske krize 2008., što pokazuje da i u ovoj krizi ima djelatnosti koje se nisu našle u velikim problemima i koje posljedice krize nisu toliko pogodile. No, korona kriza se ipak odrazila na ukupan broj zaposlenih, koji je i danas oko 1350 kao prije pandemije, iako je broj aktivnih tvrtki veći. Nažalost, zbog posljedica uzrokovanih pandemijom bez posla je na Podima ostalo oko stotinu radnika, a otvaranjem novih pogona taj je broj na neki način „kompenziran“. Inače, najveći broj zaposlenih i dalje imaju ZM - Vikom, Ivanal i Skelin Mont - kaže Terzanović.

Lani je prodano pet parcela, a ove godine već dvije, s tim što su dva natječaja u tijeku, a interes za kupnju parcela na Podima trenutno iskazuju još dva ulagača.

Logistički centar Feroterma

- Teren površine 70.000 četvornih metara u siječnju je prodan Ferotermu, a drugi, površine 11.000 četvornih metara stranoj tvrtki SeaTech, koja se bavi proizvodnjom plovila. Zaista smo zadovoljni dolaskom Feroterma, koji na Podima planira izgraditi veliki logistički centar za cijelu Dalmaciju. Oni su hrvatski brend i vjerujem da će za sobom na Pode sigurno povući još neke investitore. Sedam dana nakon što su potpisani ugovori o prodaji s ove dvije tvrtke, raspisan je novi natječaj za prodaju nove dvije parcele i on je još otvoren. Jedna je oko 600 četvornih metara, a druga je nešto veća od 7000 četvornih metara. U tijeku su razgovori s još dvije tvrtke, tako da smo zaista zadovoljni. Povećan je interes potencijalnih ulagača za dolazak u našu poduzetničku zonu i vjerujem da će se tim tempom i nastaviti - govori Terzanović.

Svakako, kao veliku prednost zone, koju je Agencija za investicije i konkurentnost još 2015. godine proglasila najboljom u Hrvatskoj, treba navesti da je potpuno infrastrukturno uređena, relativno je blizu autoceste, luke i samog grada, a među prvim je zonama u Hrvatskoj koja je spojena na sustav odvodnje u sklopu projekta Aglomeracija Šibenik, što je ogroman plus. Od iznimne važnosti za daljnji razvoj zone je direktan spoj na autocestu, koji su Hrvatske autoceste uvrstile u svoj plan investicija.

Paralelno s realizacijom tog projekta, austrijska tvrtka EVN Croatia Plin d.o.o., koncesionar za plinofikaciju Šibensko-kninske, spreman je na Pode dovesti plin. Nadalje, uvjeti ulaska u zonu, od njezina osnivanja 2007. godine do danas, nisu se mijenjali, što je u poslovnom svijetu jako bitno. Cijena četvornog metra zemljišta iznosi pet eura, preferira se proizvodna djelatnost koja je maksimalno oslobođena komunalnih davanja. Devedeset posto djelatnosti su proizvodne i servisne, a najviše je zastupljena strojna obrada metala, plastike i aluminija.

Infrastrukturno opremanje zone

Oko milijun četvornih metara zone već je zauzeto i u potpunosti infrastrukturno opremljeno, a drugih milijun kvadrata uređuje se u fazama. Upravo je u tijeku jedna takva investicija. Početkom listopada prošle godine sa zajednicom ponuditelja ČIGRA d.o.o. i Reliance d.o.o., Grad je potpisao ugovor o izvođenju radova na projektu vrijednom nešto više od 10 milijuna kuna pod nazivom „Izgradnja infrastrukture u Poduzetničkoj zoni Podi Šibenik“. Za taj je projekt Grad Šibenik dobio oko 7,6 milijuna kuna iz Europskog fonda za regionalni razvoj, odnosno 75 posto bespovratnih sredstava vrijednosti investicije.

- Time će se stvoriti preduvjeti za nova ulaganja domaćih i stranih tvrtki, što će doprinijeti daljnjem rastu i razvoju gospodarstva na području grada Šibenika, ali i županije. Izgradit će se ukupno 607 metara prometnice širine sedam metara, s elektro-komunikacijskom infrastrukturom, javnom rasvjetom te vodovodom i odvodnjom. Također, u zoni će se oplemeniti i hortikulturno urediti oko 40.000 četvornih metara mediteranskim biljkama: maslinama, lavandom, ružmarinom i lovorom. U svrhu poboljšanja vidljivosti zone izgradit će se veliki trostrani reklamni pano dimenzija 12 x 5 metara koji će biti vidljiv s autoceste - na kraju će Terzanović dodavši da je rok za izvođenje radova šest mjeseci.

Spoj Poda na autocestu u ovoj godini?

S obzirom na to da je gradnja spoja zone s autocestom, ili čvora Podi, od izuzetnog značaja za budućnost zone jer je direktan izlazak na autocestu važan za brojne potencijalne ulagače, poslali smo upit Hrvatskim autocestama što je s tim projektom. Ne bez razloga, jer se o njemu govori već nekoliko godina, te najavljuje početak gradnje. Podsjetit ćemo da je iz HAC-a je prije dvije godine došla vijest kako će gradnja čvora početi u drugoj polovici 2020., a biti dovršena 2022. godine.

Međutim, to se nije dogodilo. Početkom prošle godine stiže nova vijest da HAC planira u trećem tromjesečju (2020.godine op.a.) raspisati natječaj za izvođača radova na izgradnji priključka zone Podi na autocestu. Procijenjena vrijednost radova, prema Planu nabave HAC-a tada je bila 35 milijuna kuna, plus 900.000 kuna za nadzor i koordinaciju realizacije projekta, a planirani rok za izgradnju 15 mjeseci. I taj je rok prošao i bilo je jasno da od početka gradnje spoja u 2020.-oj nema ništa. No, o potrebi njegove izgradnje govori(lo) se i dalje.

Na sastanku s ministrom mora, prometa i infrastrukture Olegom Butkovićem, koji je održan 23. rujna prošle godine u uredu šibensko-kninskog župana Gorana Pauka, a na kojem je bio i gradonačelnik Šibenika Željko Burić, razgovaralo se o projektima cestovne infrastrukture na području županije. Bilo je riječi o projektima koji su u tijeku ili su u fazi projektne dokumentacije te među njima i o spoju zone Podi na autocestu A1, za koju je izdana lokacijska dozvola. Tada je rečeno da će u idućoj, dakle ovoj, godini biti raspisan natječaj te da bi se na jesen krenulo s gradnjom. Hoće li se to dogoditi ostaje da se vidi. Evo što piše u odgvoru na naš upit koji nam je iz HAC-a stigao u utorak. Prenosimo ga u cijelosti.

Odgovor iz HAC-a

- Za ovaj projekt ishođena je lokacijska dozvola, te je u tijeku izrada glavnog projekta i tender dokumentacije za nabavu radova. Planirani početak nabave radova je prvi kvartal 2021., a početak izgradnje nakon što se provede javna nabava i ishodi građevinska dozvola. Čvor Šibenik (Podi) je projektiran na način da se ne prekida promet na izvedenoj lokalnoj prometnici ispod autoceste. Također, takvim tehničkim rješenjem izbjeći će se izgradnja dodatnog nadvožnjaka, jer će se iskoristiti postojeći podvožnjak ispod autoceste u cilju racionalizacije samih troškova izgradnje.

Tehničko rješenje obuhvaća izgradnju dva cestarinska prolaza te izgradnju spojne ceste do izvedenih prometnica nižeg ranga uključujući gospodarsku zonu Podi u duljini oko 900 metara - piše u odgovoru HAC-a kojeg potpisuje Andrea Haleuš, dipl.cro.soc., voditelj za odnose s javnošću.

18. travanj 2024 02:32