StoryEditorOCM
ŠibenikKOGA VOZA 'AUTOTRANSPORT'

Iz Šibenika si... ako ne dočekaš gradski autobus

Piše Katarina Rudan
Nikša Stipaničev/hanza media
5. srpnja 2017. - 14:56


Koliko se građani Šibenika mogu osloniti na javni gradski prijevoz i šibenski "Autotransport", nezaobilazno je pitanje Šibenčana koji o njemu ovise. Često zovu u našu redakciju, zaustavljaju nas na ulici i iznose problem.

- Daj pišite o tomu, postalo je užasno! Niti znamo kad će i hoće li doći autobus, vozni red se rijetko poštuje, a u zadnje vrijeme posebno velike probleme imamo mi koji putujemo iz Brodarice - rekla nam je jučer ujutro jedna gospođa na autobusnom stajalištu pored gradske tržnice koje je "polaznišna točka" većine gradskih autobusa. Njezinu vapaju pridružio se i stariji Šibenčanin.



- Nemaju konkurenciju! Imaju monopol pa mogu raditi što ih je volja. Voze kad ih je volja, a kad nije - nikom ništa. Dok su vozili i autobusi "Krke", mogao si po njima sat naviti, osim ako nije bilo neke gužve po gradu - reče. Česte su pritužbe i na linije koje voze za gradske četvrti Šubićevac, Meterize, te Vidici i Njivice. Problem je, kažu naši sugovornici, posebno izražen vikendom i praznicima. Žale se također da često prvi jutarnji autobus kojim idu na posao ne dođe, pa moraju stopirati, uzeti taksi ili moliti nekog iz obitelji da ih odveze. Primjera i pritužbi je puno. Obraćali su se medijima, gradskoj upravi, upravi "Autotransporta", ali pomaka nabolje nema.

Ogorčeni Šibenčani

Ljudima je dozlogrdilo pa su se okupili u javnu grupu na Facebooku pod nazivom "Iz Šibenika si... ako imaš problema s Autotransportom". Imaju već oko 330 članova i prikupljanjem točnih informacija i iskustava o (ne)dolasku autobusa žele pokrenuti širu akciju kako bi se jedan od gorućih gradskih problema konačno riješio.

- Grupa je stvorena kao građanska inicijativa za otvaranje javne diskusije o gradskom prijevozniku koji ne poštuje ugovor o koncesiji te godinama izlaže građane neugodnostima, kao i što ih dovodi u opasnost s neispravnim vozilima. Krajnji cilj ove građanske aktivnosti je spriječiti ovakav odnos, kao i zaštititi vlastitu djecu od prijevoza do škole s ovako neodgovornom tvrtkom i vozilima koja nisu sigurna - navode kao razloge formiranja grupe te pozivaju sugrađane da im pišu o svojim iskustvima. A komu će se i na koji način obratiti, komu pisati peticiju, da li i gdje prosvjedovati – definirat će za desetak dana.



Za sve što se u gradskom prijevozu događa dobro znaju u šibenskoj gradskoj upravi koja je "Autotransportu" prošle godine izdala koncesiju na rok od pet godina, nakon što je izišao iz stečaja. Kao i građani i u gradskoj upravi su vjerovali, a takva su obećanja iz "Čazmatransa" - novog vlasnika ATP-a - stizala, da će se situacija u javnom gradskom prijevozu stabilizirati, što se očito nije dogodilo.

Grad im dao koncesiju

- S obzirom na to da je grad izdao koncesiju i da je po zakonu obavezan osigurati javni prijevoz, građani u pravilu prijave šalju na Ured gradonačelnika, a naš ured ih obrađuje. Proslijedimo ih "Autotransportu" i tražimo objašnjenje. U zadnje vrijeme najčešća objašnjenja za kašnjenje ili nedolazak autobusa bili su građevinski radovi u gradu, pa se zbog zastoja nije mogao poštivati red vožnje. U nekim situacijama kao razlog navode kvar na autobusu, što ih ne opravdava, jer oni moraju poslati zamjenski autobus, rekao nam je Radomir Vujović, pomoćnik pročelnika gradskog Upravnog odjela za komunalne djelatnosti. Bez namjere da "nabrijavamo" problem, jer je sam po sebi već dovoljno velik, upitali smo Vujovića što Grad može i namjerava učiniti, osim prepiski s "Autotransportom" i sastanaka koji u praksi ne donose rezultate. U konačnici, ako koncesionar ne ispunjava svoje obveze, bez problema mu se može oduzeti koncesiju, ali tek tada bi nastali problemi.



- A komu ćemo je dodijeliti? Na zadnji natječaj za davanje koncesije prijavio se samo "Autotransport". Također, treba navesti - bez namjere da bilo koga pravdam - da je administrativno područje grada Šibenika tri puta veće od zadarskog i pet puta od splitskog. Imamo 15 autobusnih linija, od kojih je samo jedna financijski isplativa, a jedna djelomično. Za održavanje nerentabilnih linija malo koji koncesionar će se javiti. Grad Šibenik godišnje izdvaja 2,7 milijuna kuna za gradski prijevoz, u što su uključene i subvencije za prijevoz posebnih kategorija građana, kaže Vujović te dodaje da se Grad morao odlučiti – formirati gradsku tvrtku ili dati koncesiju.

Odlučili su se za koncesiju, a koncesionarom nitko nije zadovoljan. Doduše, Vujović se nada da će se stanje u dogledno vrijeme ipak popraviti, pa građanima ne preostaje ništa drugo nego da budu strpljivi.
 


Iz 'Autotransporta'

Branimir Knez: Mi nemamo nikakve pritužbe putnika


- Pošaljite nam mail s pitanjima da vam se očitujemo jer mi nemamo nikakve pritužbe putnika i ne možemo samo tako komentirati, rekao nam je jučer direktor "Autotransporta" Branimir Knez. Bio je na putu izvan Šibenika, pa nas nije mogao primiti na razgovor. Upitan je li mu poznato da postoji grupa na Facebooku te da članovi objavljuju točno vrijeme, linije i autobus koji nije došao, odgovorio nam je da je:
- Relevantno je samo kad se netko obrati nama s problemom! Pitanja smo uredno poslali i to na dvije mail adrese, direktorovu i onu "Autotransporta". Nažalost, odgovore do zaključenja ovog članka nismo dobili. Kad stignu i ako stignu – objavit ćemo ih!
 


Oduzimanje koncesije

Ako koncesionar ne ispunjava svoje obveze, bez problema mu se može oduzeti koncesija, ali tek tada bi nastali problemi.


Vujović:
A komu ćemo je dodijeliti? Na zadnji natječaj za davanje koncesije prijavio se samo "Autotransport"

16. travanj 2024 23:15