StoryEditorOCM
Šibenikmala škola za velika čuda

Ivana, Branka, Sandra i Višnja - čak četiri učiteljice iz OŠ ‘Brodarica‘ među najboljim prosvjetarima u Hrvatskoj!

Piše Marija Lončar
29. listopada 2021. - 16:40
U društvu petstotinjak najboljih učitelja i učiteljica u Hrvatskoj našle su se četiri učiteljice malene brodaričke škole: Ivana Križanac, Sandra Lacić, Branka Pastuović i Višnja Šuperba (nije na slici)Nikša Stipaničev/Cropix

Osnovna škola "Brodarica" malena je škola na kraju grada, ali veliko čudo. Iako, puno joj toga nedostaje. Izgrađena krajem 90-ih, uz OŠ "Meterize", najnovija je škola u gradu, ali nema sportsku dvoranu, a fali joj i učionica. Ali, ono što je čini čudom, to su njezini učenici i učitelji. O njihovim uspjesima ne bruje mediji, za njih se ne pripremaju službeni svečani prijemi i dočeci, ali se oni ipak događaju gotovo svakodnevno.

Ovih je dana to još jednom potvrđeno pa su se u društvu petstotinjak najboljih učitelja i učiteljica u cijeloj Hrvatskoj našle čak četiri učiteljice malene brodaričke škole: Ivana Križanac, Sandra Lacić, Branka Pastuović i Višnja Šuperba. Najveće državno priznanje koje dodjeljuje Ministarstvo znanosti i obrazovanja zavrijedile su svojim radom u učionici i izvan nje, inovativnim i kreativnim pristupom, brojnim stručnim radovima, udžbenicima kojih su autorice, dijeljenjem svoga iskustva i rada s drugim kolegama kao primjerima dobre prakse, vođenjem i mentorstvom učenika na natjecanjima, zbog čega od svih čestitki koje im pristižu najviše vole one svojih bivših učenika.

Izvanredna savjetnica

A nije im ovo ni prvo priznanje ni jedina nagrada. Branka Pastuović, učiteljica razredne nastave, već je treću godinu zaredom naj-učiteljica Hrvatske, a odnedavno je stekla i najviši stupanj napredovanja u zvanju – postala je izvanredna savjetnica. Čitatelji Šibenskog lista sjetit će se učiteljice Branke jer smo o njoj pisali kada je lani dobila ovu laskavu nagradu, a koliko god i ovaj put ističe da sve što radi, radi zbog svojih učenika i svog poziva kojemu se cijela daje, kao uostalom, dodaje, i sve njezine kolegice, svako novo priznanje uvijek nanovo raduje.

image
Ivana Križanac, Sandra Lacić i Branka Pastuović
Nikša Stipaničev/Cropix

- Osobno mi je to velika čast, a to što sam ovu nagradu dobila treći put doživjela sam kao potvrdu kontinuirana kvalitetnog rada. Nije, dakle, bljesak, nego nešto potvrđeno u vremenu. Ove godine vodim treći razred i svašta smo u međuvremenu radili, slijedimo nove kurikule i radimo puno novih stvari o kojima sam redovito govorila na skupovima i dijelila kao primjer dobre prakse s ostalim kolegama koje stalno pozivam da i oni to rade i da se uključe u ovakve aktivnosti i pozive institucija koje promiču kvalitetu obrazovanja. Moja je motivacija intrinzična, a to znači da ovo što radim ne radim zbog nagrada niti zbog ravnatelja ili Ministarstva, nego zbog osobnog zadovoljstva. Kao što učim djecu, tako sam cijeli svoj radni vijek i sama učenica – govori Pastuović.

Materijalna ulaganja u škole kako bi se poboljšali uvjeti rada svakako su dobrodošli, ali škole ne čine zidovi, nego učenici i učitelji. Ulaganje u njih ipak je najvažnije - smatra Pastuović, koja je i voditeljica županijskog Stručnog aktiva učitelja razredne nastave.

I njezinu kolegicu Sandru Lacić, koja u OŠ "Brodarica" predaje biologiju i kemiju svih 22 godine svog radnog staža, raduju nagrade, kako osobne, još i više uspjesi učenika koji su, reći će, najbolji pokazatelji kvalitetna rada učitelja. A takvih u ovoj školi nije malo.

- Vrlo sam zadovoljna kada naši učenici postignu dobre rezultate na županijskim i državnim natjecanjima, ne samo iz mojih, nego iz mnogih drugih predmeta. Pratim to iz prve ruke, jer kao voditeljica županijskog Stručnog vijeća za biologiju i kemiju sudjelujem u organizaciji natjecanja. Bila sam u svom radnom vijeku dva puta na državnom natjecanju iz kemije, što nije mala stvar. Teško je doći do te razine, jer je to kemija i mali je broj učenika, a Hrvatska je velika – ponosno će Lacić.

A uz učitelje koji znaju i vole raditi svoj posao matematika i fizika mogu biti najdraži predmeti. Vjeruje u to, bez šale, naj-učiteljica Višnja Šuperba, koja za provjeru te tvrdnje, na upit koliko u njezinim razredima ima jedinica iz ta dva, mnogi će reći, ipak najteža predmeta, daje diplomatski odgovor.

Matematika i fizika kao luk i voda

- Rekla bih da je to prava Gaussova krivulja: koliko ima jedinica, toliko ima i petica, a u prosjeku najviše je trica – uz smijeh će Šuperba. Zato, odmah dodaje, u OŠ "Brodarica" ne postoji inflacija odlikaša o kojoj danas svi govore.

Zbog bolesti ne zatječemo je u školi, pa razgovaramo telefonski. Na žalost, zbog toga je izostala i njezina slika na zajedničkoj fotografiji s kolegicama ispored škole.

image
Ivana Križanac, Sandra Lacić i Branka Pastuović
Nikša Stipaničev/Cropix

- Nove generacije imaju nove zahtjeve i na novi način uče. Vi se stalno morate prilagođavati i zapravo od njih učite kako ćete im lakše prezentirati ono što trebate prenijeti na njih. Ne mogu reći je li danas teže ili lakše raditi, ali je svakako drugačije. Kada radite s djecom, ulažete cijelog sebe. Može vam biti loš dan, možete biti loše volje, ali onog trenutka kada uđete u razred, to morate ostaviti iza sebe, jer imate 20-ak djece koja vas prate i gledaju svaku vašu reakciju. Svaki uspjeh koji postignu vaši učenici je i vaš uspjeh, i to veseli. Mi učitelji volimo ocjenjivati druge, a volimo i sebe procjenjivati i kada vidite da ste to dobro napravili i kada to drugi vide, drago vam je. Stalni rad na sebi znači da se prilagođavate svim promjena, novim generacijama i načinu na koji uče. Rad na sebi je nužan, a ovakve nagrade govore da ste na dobrom putu i daju vam vjetar u leđa. Ali sve to mi inače radimo, ne zbog nagrade, ali kada je dobijemo, bude vam još i draže – reći će Šuperba.

Brodarički učitelji i učiteljice primjer su cjeloživotnog učenja, tvrdi i Ivana Križanac. Predaje u razrednoj nastavi i ovo joj nije prvi put da je proglašena najboljom učiteljicom, a posljednjih osam mjeseci zamjenjuje i ravnateljicu Maju Morić koja je na porodiljnom dopustu. Stoga joj je dobro poznato kako diše cijeli kolektiv u kojem, ističe, ima još puno kolega koji bi mogli ponijeti titulu naj-učitelja. Škola u Brodarici, ponosno će, po mnogo čemu je jedinstvena u županiji.

Prvi u županiji

- Naša je škola prva počela povlačiti novac iz europskih fondova, prvi smo počeli s informatizacijom i opremanjem prostora. Od početka smo imali izvrsnu vezu za internet, a svaki učenik dobio je tablet. Kada je počela online nastava, lako smo se prebacili i prilagodili, jer je to sve bilo što smo i prije radili. Nadalje, timski radimo, nastavnici razredne i predmetne nastave surađuju na raznim projektima. Naša škola zaista je prepoznatljiva, jer smo bili aktivni i u TV školi na Trećem, u izradi scenarija i videolekcija, aktivni smo i u kurikularnoj reformi, a imamo i europsku dimenziju, jer preko europskih projekta surađujemo s drugim zemljama u EU-u. Našu školu od drugih razlikuje i to što imamo šest voditelja županijskih stručnih vijeća, a imamo i najviše djelatnika koji su napredovali u zvanju – nabraja Križanac, napominjući kako sve to rezultira i dobrim uspjehom njihovih učenika i kada nastave školovanje.

- Ono što mi želimo prije svega je da su naši učenici dobri ljudi i da se znaju suočiti s uspjehom, ali i neuspjehom. I ne pretjerujem kada to kažem, jer nam to potvrđuju mnogi bivši učenici, od kojih su neki i medijski eksponirani. Oni nam se redovito javljaju i prate naše uspjehe kao što je naša Matea Jakovljević ili Bepo Skorić, koji je rekao da je zbog učiteljice iz hrvatskog jezika koja ih je vodila na sve priredbe stekao samopouzdanje i da mu na fakultetu nije bio problem izlagati svoj rad ili istraživanje, ili naša Katarina Nanjara, koja je u medijima bila zbog svog projekta glazbene škole i koncertne dvorane, kardiologinja Karla Nižetić, Lovre Mrčela, doktor znanosti na elektrotehnici...

U školi mislimo i na djecu s određenim teškoćama, organiziraju se dopunske nastave i individualizirana pomoć da što bezbolnije prođu kroz sustav i da se osjećaju uspješnim. Posebno nas raduje kada nam se bivši učenici vrate u školu kao nastavnici. Možda naše naočale kroz koje gledamo jesu ružičaste, ali i to govori o našem poslu koji zaista volimo – zaključila je Križanac.

image
Sandra Lacić, Višnja Šuperba i Ivana Križanac s uručenim nagradama Ministarstva znanosti i obrazovanja
OŠ Brodarica

Spremni za sve korona-scenarije

- Naša škola nije bila zatvorena ni u koroni kada smo imali online nastavu. Nastavnici nisu radili od kuće, nego su svi dolazili u učionicu i imali svoj online sat. Napravili smo plan i za ovu godinu, ako bismo morali ponovno imati nastavu na daljinu. Učenike koji neće tako učiti, pozvat ćemo u školu. Nastavnici ionako i sada rade kombinirano, odnosno predaju uživo, a oni koji su kod kuće nastavu prate istodobno u svojoj virtualnoj učionici – rekla je Ivana Križanac.

Najbolji posao

- Od prvog lockdowna naši učenici imali su online nastavu gotovo kao uživo. Kod nas nije bilo SMS nastave, Vibera i sličnih platformi. Mi smo se raznim digitalnim alatima služili i prije, kao što ih koristimo u učionici i kad nismo online. Naravno da se ova korona odrazila na uspjeh učenika, ali rekla bih da one koji nisu htjeli učiti nije lako pridobiti ni kada smo u razredu. Mislim da su oni u sredini najvažniji, ako ste njih dobili na svoju stranu, napravili ste najbolji posao - smatra Sandra Lacić.

21. travanj 2024 12:56