StoryEditorOCM
ŠibenikŠIBENSKE PLAŽE

Imamo Banj, Rezalište, Jadriju - gradonačelniče, na redu je Martinska

Piše Ivo Mikuličin
15. rujna 2018. - 17:00

Načičkane šibenske plaže na Banju i Brodarici (Rezalištu) u glavnoj turističkoj sezoni jasno svjedoče da su gradski čelnici u bliskoj prošlosti i te kako pogodili uređenjem tih prostora za gradska kupališta. Ostaje jedino dvojba jesu li na spomenutim plažama brojniji turisti, koji su, konačno, dočekali da se u Šibeniku mogu okupati usred grada, ili Šibenčani, kojima je zbog tankih obiteljskih proračuna zgodnije pohoditi Banj i Rezalište nego plaćati brod do elitnog kupališta Jadrija!?

I problema nedostatka hladovine na Banju i Rezalištu, koje su i jedine bitne primjedbe Šibenčana na spomenute plaže – kupališta u koja je aktualna gradska vlast ubrizgala milijune kuna, uz pomoć dijela ministarstava.
– U plažu Brodarica je utrošeno 11 milijuna kuna i još će nešto više od jedan milijun do kraja godine. Tu su uključena nepovratna sredstva Ministarstva turizma u iznosu od 1,5 milijuna kuna. Za plažu Banj sa šetnicom utrošeno je više od devet milijuna kuna, u što su uključena nepovratna sredstva Ministarstva regionalnog razvoja i fondova EU-a u iznosu od 2,37 milijuna kuna. Na objema lokacijama nema borove šume da bismo mogli imati kvalitetan hlad, no treba malo pričekati da narastu posađena stabla, kako bi se nešto hlada dobilo. Sjetite se kako je projektant plaže Banj reagirao kad je svojedobno gradska tvrtka "Zelenilo" posadila stabla na kupališnom dijelu plaže. Morali su ih iščupati – dao je objašnjenje dogradonačelnik Danijel Mileta.


Za razliku od Banja i Rezališta, na najstarijem i najelitnijem kupalištu Jadrija ovog je ljeta "kraljevalo" bezvlašće i nered. Slika bi bila još ružnija da se marljivi komunalni djelatnik Mihovil Đorđe Batinica sa svojim suradnicima nije silno trudio da to mjesto ne bude zatrpano i smećem. Za tu ne baš privlačnu sliku objašnjenje je prilično jednostavno.

Mjesni je odbor, točnije predsjednik Marinko Bilić, već mjesecima "u ostavci", a problematiku dodatno potencira neslužbena statistika, koja govori o velikom broju stihijski parkiranih automobila na mjestima rezerviranim za pješake i kupače.
– Kad bi se na ulazu u Jadriju postavila rampa, pa da parkiranje bude samo dvije kune po danu, od toga bi se mogao plaćati jedan ili dva djelatnika, te financirati uređenje najstarijega gradskog kupališta – unisoni su stari jadrijaši na čelu s ing. Matom Zlatoperom, nekad silno angažiranom u danas utihnulom Društvu prijatelja Jadrije.

Dogradonačelnik Mileta drži, međutim, kako rješavanje nemalih problema na Jadriji i nije tako jednostavno.
– Problem parkinga na Jadriji je malo kompleksnije pitanje s obzirom na nesređene vlasničke odnose (šuma, privatne čestice i objekti, pomorsko dobro...), ali i na nedostatan kapacitet parkirališnog prostora na ulazu u Jadriju kad bi se postavila rampa. Pravo rješenje, koje bi pomirilo sve uključene strane (institucije) i vlasnike objekata (stanare, vikendaše, iznajmljivače...) s okućnicom i bez nje, za sada nije pronađeno – objašnjava Mileta.


Emotivno nabijeni Šibenčani u zadnje vrijeme sve više potenciraju uređenje stare plaže na Martinskoj, silno popularne prije izgradnje Šibenskog mosta. Kupališta koje ima sve atribute za dobru plažu. I gustu borovu šumu, i čisto more, i plićak, u kojemu se mogu praćakati najmlađi, i dobre, stare rive. Za aktiviranje Martinske neophodna je, međutim, uspostava male trajektne linije (ili "pinice", kako su stari trajekt zvali stari Šibenčani).


– Plaža na Martinskoj je sredstvima iz gradskog proračuna prije nekoliko godina privedena svrsi i na godišnjoj bazi se nadohranjuje. Tamo se ljeti odvijaju i zabavne manifestacije. Nemamo ništa protiv trajekta. Štoviše, dat ćemo sva odobrenja za njegov rad, a koja su pod ingerencijom Grada Šibenika – daje Mileta (ne)izravnu potporu oživljavanju Martinske.


Ako se vratimo početku teksta, onda je uređenje plaže Brodarica u nerijetkim prilikama natjeralo gradonačelnika dr. Željka Burića da govori o potrebi priče o šibenskoj rivijeri, koja bi se protezala od Vodica (Srime) do Grebaštice. Jedan od uvjeta za to je jamačno i izgradnja ceste Jadrija – Srima, duge manje od dva kilometara, koja bi turistima omogućila komotnije kupanje, a mještanima (i vikendašima) Jadrije bolju opskrbu. Problem je nešto složeniji, jer cesta traži i suradnju dvaju gradova, Šibenika i Vodica.


Iz šibenske gradske uprave poručuju da će rado sudjelovati u željenom projektu ako im na potrebu te ceste ukažu čelni ljudi gradske četvrti Jadrija.

16. travanj 2024 09:23