StoryEditorOCM
ŠibenikTuristička sramota

Gradski oci u kupe, ugostitelji u špade: Na Silvestrovo su šibenski restorani zatvorili vrata pa 700-tinjak gostiju nije imalo gdje jesti; obrtnici se pravdaju da im nije bilo isplativo raditi

3. siječnja 2018. - 12:04

Spektakularnom dočeku Nove 2018. godine na šibenskoj Poljani uz očekivano odličnu "Dubiozu kolektiv" i, po policijskom izvješću, 10-ak tisuća raspoloženih partijanera, prisustvovalo je između 500 i 700 "fureštih".
Procjenjuje tako Dino Karađole, direktor gradske Turističke zajednice. Precizna brojka, veli, znat će se uskoro jer šibenski iznajmljivači nisu ovih prazničkih dana osobito ažurni. Nema, međutim, sumnje da je "Dubiozin" nastup upotpunjen brojnim, dobro poznatim hitovima zadovoljio publiku. Kroz dolazak gostiju, ali i reklamu, i druge bonuse, opravdalo se i uloženih 60-ak tisuća eura, koliko je koštao dolazak popularnog benda na glavni gradski trg u Šibeniku.

No je li turistička ponuda, naročito kada se radi o hrani i piću, zadovoljila baš sve koji su najluđu noć u godini odlučili provesti u Šibeniku i s tom nakanom stigli u grad već u prijepodnevnim satima, pa i dan ranije? Čini se da baš i nije. Većina restorana ozbiljnijeg "kalibra" posljednjeg dana u godini nije radila, baš kao ni brojni kafići. Otvorene su bile tek rijetke zalogajnice, adventurine kućice i tu i tamo pokoja pizzerija. Da to ni izdaleka nije bilo dovoljno, svjedoči i sam Karađole.

- Stvarno bi se trebali više angažirati oko kompletiranja gastronomske ponude. Strani turisti ne znaju za termin izvansezonsko razdoblje i čudno im je i neprihvatljivo kada ugostiteljski objekti ne rade. Sve je više i domaćih koji tako razmišljaju. Konačno bi se trebali opredijeliti - ako se zaklinjemo u turizam kao našu ključnu odrednicu, onda bi se i ugostitelji i hotelijeri trebali tako ponašati. Imali smo ovih dana primjedbi upravo na zatvorenost objekata. Jedna obitelj otišla je, tako, u Split na ručak, potrošila tamo tisuću kuna i vratila se natrag na doček u Šibenik, a znam i za par koji je na Silvestrovo obišao cijeli grad i da slučajno nije pronašao otvorenu pizzeriju - praktički bi ostali gladni. Nisu se baš svi spremni zadovoljiti brzom hranom ili luganigama i kobasicama u đardinu - izričit je Karađole.


Nije se isplatilo


Predsjednik Županijske obrtničke komore Joso Smolić, i sam ugostitelj, međutim ima opravdanje za svoje kolege koji su, kako ističe, radili do posljednjeg dana, a na Silvestrovo je to, smatra on, većini bilo neisplativo.
- Na Silvestrovo je moj restoran radio isključivo po narudžbi za dva autobusa agencijskih gostiju s kojima je u 18 sati bila dogovorena večera. U ponedjeljak sam također radio za 50 Talijana i isto toliko Japanaca i Tajlanđana koji su stigli posredstvom agencije. Ugostiteljima se ne isplati imati otvorene restorane u situaciji kada su hoteli zatvoreni. Kad budemo imali nekoliko tisuća gostiju koji će na našem području boraviti 3 ili 4 dana - to će biti druga priča. Za rad ozbiljnog restorana nužan je i personal koji se u blagdanske dane plaća znatno skuplje, i ako nema opravdanja u brojkama, onda smo praktički u minusu. Osim toga, kada se radi o domaćim ljudima, puno znači Adventura. Naš se svit naučio družiti na otvorenome, a i ponuda jela i pića je pristupačna, pa se ne odlučuju za restorane - izričit je bio Smolić.

Drukčijeg je mišljenja šibenski poteštat Željko Burić. Smatra da hotelijeri i ugostitelji, nažalost, ne prate dinamiku grada.
- Intencija nam je i želja da se konačno shvati da je Šibenik postao destinacija. Adventuru i doček Nove godine koji je ispunio sva naša očekivanja doista organizira grad sa svojim ustanovama, ali na tu lijepu priču mogli bi se implementirati i hotelijeri i dodati svoj sadržaj... Ostavimo se logike da gosti dolaze u Šibenik zbog sunca, mora i ljeta. To nije istina. Postoje gosti koji će doći upravo u ovom, zimskom razdoblju. Njima ne smeta kiša. Zašto neki misle da gosti baš sada ne bi obišli naš muzej, poslušali koncert Šibenske narodne glazbe u kazalištu ili pogledali predstavu?! Naravno da bi. Netko bi im to trebao ponuditi i osmisliti. Prema tome, ne samo da izazovu nisu odgovorili ugostitelji, vlasnici restorana - nego ni hotelijeri.

Tvrdim da bi "Solaris" napunio barem jedan svoj hotel da smo zajednički ušli u promociju Nove godine, Adventure... S "Dubiozom" se dogodilo ono što smo i očekivali - da će biti hit. Zašto se sada neki ljute što nas nema u nacionalnim medijima iako Dubrovnik, primjerice, nije imao ništa bolji doček od nas? Odgovor je vrlo jednostavan - zato što dubrovački hotelijeri i ugostitelji "pumpaju" priču da bi reklamirali destinaciju i to je logično. Stoga poručujem i šibenskim hotelijerima, i ugostiteljima, i vlasnicima suvenirnica i dućančića u gradskoj jezgri neka se okupe i definiraju što očekuju od grada da poduzme kako bi bili otvoreni cijele godine, a mi ćemo odgovoriti u okviru svojih zakonskih mogućnosti. Sve na obostrano zadovoljstvo i napredak - jasan je bio Burić.

23. travanj 2024 01:06