StoryEditorOCM
Šibenik‘Cesta nije sporna‘

Gradonačelnik Burić se konačno oglasio o Kapriju: ‘SDP-ov zastupnik Tonči Restović stavio se na čelo prosvjeda‘

Piše Marko Podrug
19. srpnja 2024. - 15:47

- Sezona je kiselih krastavaca, a i osobna promocija novog saborskog zastupnika je nužna i potrebna, ali... - počeo je danas gradonačelnik Šibenika Željko Burić svoju izvanrednu tiskovnu konferenciju, prvu na temu otoka Kaprija, aludirajući u prvom redu na jutrošnje izjave MOST-ovih zastupnika Ivice Ledenka i Zvonimira Troskota, ali i na nedavne reakcije SDP-ovog saborskog zastupnika Tončija Restovića.

Eskalirao je, dakle, opet, mada se nekoliko dana činilo da se situacija smirila. Kaprijani su sa Županijom i Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture došli do kompromisa po kojem će trajekt tri dana u tjednu pristajati na staro mulo, a novo bi pristanište trebalo profunkcionirati kad Grad sredi famoznu pristupnu cestu od novog pristaništa do središta mjesta, odnosno do stare riva.

Na Kapriju je, kao što već i vrapci na grani znaju, zadnjih nekoliko tjedana bilo 130 prosvjeda koji su sprječavali trajekt da pristane dok se ne napravi pristupna cesta koju je Grad obećao, a gradonačelnik potpisao. Od cijelog projekta je ostala nedovršena samo ta cesta, jedina obveza koju je u projektu imao Grad.

Troskot i Ledenko: ‘Ne napravi li gradska vlast pristupnu cestu mogli bi postati potencijalne ubojice‘

- Cesta nije sporna i mi nikad nismo rekli da nećemo izvršiti svoju obavezu - rekao je Željko Burić, koji je konačno odlučio progovoriti o problemima na Kapriju, zapravo dijelu grada, iako već tjednima u javnosti vlada dojam da je upravo gradska uprava glavni kamen spoticanja u cijeloj ovoj situaciji.

- Ispada da je cesta temeljni problem, a ona uopće nije problem. Restović, Ledenko i Troskot prozivaju mene da nisam otišao na Kaprije i razgovarao s ljudima, a zaboravljaju da sam primio Kaprijane kad su prosvjedovali ispred gradske uprave. I tada im je rečeno da taj pristupni put nije sporan - tvrdi Burić, koji je tada pročitao i izvadak iz zakona.

- Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture je donijelo odluku o kategorizaciji javnih cesta po kojoj sve ceste na Kapriju spadaju u četvrtu kategoriju. A to su ceste kojima se dopušta širina od 3 i pol metra, jedna vozna traka s proširenjem za mimoilaženje ovisno o konfiguraciji terena, dnevni promet manji od stotinu vozila i brzina vožnje od 40 km/h. Kad govorimo o obvezama Grada Šibenika možemo, dakle, govoriti isključivo o prilagodbama postojećeg puta koji povezuje staro i novo pristanište. A saborski zastupnici imaju pravo stajati iza stavova prosvjednika, ali moraju znati zakone Republike Hrvatske.

Burić smatra da se Tonči Restović, budući da SDP-ov zastupnik "odbija razgovarati s legalno izabranim predsjednikom Mjesnog odbora", stavio na čelo prosvjeda koji se događa u njegovoj organizaciji.

- On neka me demantira ako može - reći će Burić.

- Smeta mu što predsjednik MO-a pripada stranci koja njemu ne odgovara. Danas zastupnik Troskot poziva na smjenu tog istog predsjednika, a on bi morao znati kako se u demokraciji mijenja mjesni odbor. A do tog trenutka svi oni su dužni poštovati legalno izabrane predstavnika na otoku Kapriju.

Tonči Restović govorio u Saboru o Kapriju i uputio apel Butkoviću: ‘Ministre donesite odluku!‘

Gradonačelnik Šibenika uputio je novinare i dokle se stiglo s tom (ne)spornom cestom: izvedeno je geodetsko mjerenje trase koja će biti obnovljena te je izrađen geodetski elaborat na temelju kojeg se projekt i radi, a elaborat je trenutačno u fazi revizije. Konkretni radovi bi trebali početi nakon turističke sezone. Do kada bi trebali trajati, nije specificirano.

Osvrnuo se Burić i na problem odvoza smeća. I tu je, da podsjetimo, došlo do komplikacija. Već dogovoren odvoz otpada s otoka u zadnji je tren spriječio direktor Zelenog grada Novica Ljubičić, pod izlikom neispunjavanja sigurnosnih uvjeta, potom su se Kaprijani sami organizirali i očistili otok, a kad se smeća opet nakupilo ipak su kamioni Zelenog grada došlo, preko novog pristaništa i zatim po uskom putu uz more došli do kontejnera u središtu mjesta.

- Bili smo svjedoci priče ravne holivudskim filmovima. Teški kamion Zelenog grada se probija cesticom pazeći kao u šumama Bolivije da ne padne niz strminu i prolazi s novog do starog mula. Jedanput i nikad više, jer to se više neće ponoviti. Po želji Kaprijana, kontejneri će se izmjestiti na novo mulo.

Danas se s MOST-ove presice čulo da Šibenik zanemaruje Kaprije, pa je Burić na kraju nabrojao sve benefite koje je otok u zadnje vrijeme imao od Grada.

- Uređenje uljare, uređenje objekta za ambulantu Doma zdravlja koja je izgorjela, uređuje se 20 km puteva i šetnica, uređenje dječjeg igrališta, stotinu priključaka za vodu, sanacija pomorskog dobra, 16,3 milijuna eura europskog novca se ulaže u gradnju vodovoda koji znači život. To im je omogućio Grad Šibenik, ne Restović, ne Ledenko, ne Troskot.

 

09. rujan 2024 03:45