StoryEditorOCM
ŠibenikInventura

Evo što brojke govore o najboljem dočeku na otvorenome u Hrvatskoj; Ove najave će razveseliti sve ljubitelje šibenske Adventure

10. siječnja 2020. - 14:47

Masovno je bilo izraženo na društvenim mrežama nezadovoljstvo Šibenčana načinom na koje su 'nacionalne dalekovidnice' – odnosno TV kuće – (po)pratile doček Nove godine u Krešimirovom gradu. Jasno je i zašto. Smatraju da je bilo ako ne najbolje, onda daleko bolje nego u nekim drugim, malim i velim mistima Lijepe Naše, pa su željeli da i svi drugi to vide. Da se s time ne ponose sami, nego da se i drugima sa šibenskim novogodišnjim štimungom, ne samo urbi, nego i orbi, podiče.

Kada se taj šibenski dojam, da je doček Nove godine, i sve što mu je u tom smislu prethodilo, a obično se veže uz Adventuru, pretoči u brojke, onda se vidi da taj ponos ima i debelo pokriće. Barem kada je o postotcima riječ, jer onda su to dvoznamenkasti iznosi. Prema podacima šibenske Turističke zajednice, za doček - a to je period od 27. 12 pa do 2. siječnja - je u Šibeniku bilo 72 posto više dolazaka stranih gostiju (437) u usporedbi s lanjskim dočekom (254) odnosno 44 posto je više dolazaka domaćih i stranih gostiju na doček 2019. (814) u usporedbi s dočekom 2018. godine kada ih je bilo 566. Strani gosti dolazili su najviše iz Italije, SAD, Tajvana, Tajlanda, BiH, Slovenije i Njemačke.

Za 47 posto više porasli su i dolasci domaćih turista za cijeli prosinac 2019. godine: 1.065 ove godine prema 723 lani, dok je broj dolazaka stranih gostiju 1.208 prema 938 lani, što je 29 posto više. Generalno, domaći i strani gosti ostvarili su u prosincu 2019. godine 37 posto više više dolazaka, nego u prosincui prošle godine. A uz goste iz Europe i SAD, zamjetan je i broj dolazaka gostiju iz Koreje, Tajvana, Tajlanda i Kine.

Šest lokacija

Za Adventuru su grad Šibenik i TZ Grada Šibenika, kao organizatori, aktivirali šest lokacija unutar stare gradske jezgre, od kojih je jedna i Galerija Matija, koja u prosincu postaje dom Adventurice, pravog kreativnog pogona najmlađih Šibenčana i njihovih gostiju, kazala nam je Mirjana Žurić, pročelnica Upravnog odjela za društvene djelatnosti grada Šibenika.

U 25 dana i više od 30 programa - radionica, predstava i nastupa - kroz nju je prošlo više od dvije tisuće naših najmlađih sugrađana i njihovih roditelja koji su izradili stotine djela nastalih recikliranjem materijala, a sve pod imperativom ekološke održivosti, kao i cijela Adventura, prvi plastic free event u nas, a u suradnji s generalnim pokroviteljem Adventurice NP Krka, kazala nam je pročelnica.

Stotinjak djece polazilo je i školu klizanja, a prodano je i gotovo sedam tisuća ulaznica, dok ih je 1 400 osigurano gratis sponzorima. Treba napomenuti da su jutarnji termini radnim danom bili besplatni i iznimno posjećeni, pa je neka procjena da je i na klizalištu bilo oko 12 tisuća posjetitelja.

- U 27 dana na dvije adventske lokacije, park i Mala Loža, organizirano je 30 glazbenih događaja, u kojima je nastupio čitav niz bendova, od naših, šibenskih, pa hrvatskih i inozemnih, nabraja pročelnica, a ja sa svoje strane, kao novinar, evo, dižem ruku i apeliram na odgovorne da odsad pa ubuduće za svaki Badnjak u đardinu nastupaju naši 'Feniksi'. Jer, bez njih se Badnjak, Božić ni Adventura u Šibeniku više ne mogu ni zamisliti. Nema bez njih blagdanskog ugođaja, kao ni bez 'Sam u kući'...nastavite niz!

Hvala udrugama

I Mirjana Žurić, uz jutarnje zabave na Badnjak i Silvestrovo, u kojima je uživalo nekoliko tisuća Šibenčana i gostiju, pohvalit će se 's najboljim dočekom u Hrvatskoj', s dva vatrometa, sa slavljem na tri lokacije istovremeno, sa šest glazbenih imena, a jedini u Hrvatskoj imali smo i međunarodno poznatog stranog izvođača za doček - Stereo MC. Adventura je, k tome, kaže, stvorila i nove tradicije - Frituladu s preko 60 sudionika okupljenih u deset ekipa, puštanje lampiona, pa Božićne čarolije, Božićni medenjak za najbolje okićeni izlog.

Iako je i ovu petu Adventuru, kao i brojne dosad, vodilo peteročlano povjerenstvo u kojem su dogradonačelnik Paško Rakić, pročelnica Mirjana Žurić, direktor TZ Dino Karađole, Morana Periša i Zoran Erak iz Tvrđave kulture kao koordinatori programa, u gradu ne zaboravljaju suradnju s brojnim udrugama: ŠUM, Forza i Runesco Maraton, Disco Gimnazija, i utrka karića, RatCat, NP Krka, Muzej grada Šibenika, Galerija Matija, Deni Design, Gradski vrtići Maslina i Smilje, Lulas Art, JK Val, i regata krstaša. Svi su oni svojim sudjelovanjem učinili Adventuru i prosinac u Šibeniku onim što jest. Procjene su uvijek nezahvalne, ali u gradu barataju brojkom od šezdesetak tisuća ljudi, Šibenčana i njihovi gostiju, za koliko se procjenjuje da je bilo posjetitelja na Adventuri.

Uloženo milijun kuna

Koliko je sve skupa koštalo?
- Sam doček 400 tisuća kuna, a svi ostali programi 700 tisuća kuna. To je sve skupa 1,1 milijun kuna, što su sredstva proračuna, TZ i sponzora. Tu su osim troškova izvođača, produkcije i vatrometa i troškovi kućica, kemijskih WC-a, student servisa, oglašavanja, zaštitara i svih drugih vezanih za održavanje manifestacije, kazala nam je Mirjana Žurić, dodavši kako se već sada može kazati da će uvažiti one osnovne prigovore da Adventura počinje kasno, a završava rano, te da će se širiti.

I vremenski i prostorno, jer dogodine će na raspolaganju imati i obnovljenu Poljanu, pa će trebati izventati i osmisliti nešto novo i neviđeno, kako bi se održalo uzbuđenje i tenzije, a zadržalo ono što je bilo dobro i na temelju čega se stvorilo ime i imidž.

- Mi smo i dosad išli postupno, polagano, šireći lokacije i ponudu, vodeći računa da se naši sugrađani i gosti, posjetitelji Adventure na iscrpe i fizički i novčano, da i ugostitelji u kućicama mogu držati korak, da mogu organizirati posao, nabavu, dopremu hrane i pića, smjena. Budući da svi oni žele naprijed, na nama je da ih poslušamo. Što i koliko, o tome ćemo se još dogovoriti svi skupa, poručila je pročelnica.

Ako je peta šibenska adventura bila za pet, šesta mora biti za – šest!

19. travanj 2024 03:39