StoryEditorOCM
ŠibenikGoran Bulat

Direktor poduzeća 'Gradski parking' o najvećem gradilištu u Šibeniku: Već sljedećeg ljeta garaža pod Poljanom počet će otplaćivati samu sebe

Piše Katarina Rudan
13. rujna 2019. - 13:52

Radovi na podzemnoj garaži, s 256 parkirnih mjesta na tri etaže, ispod šibenske Poljane, koji su počeli 1. listopada prošle godine, vidljivo napreduju.

Projekt vrijedan 47,9 milijuna kuna bez PDV-a, koji uključuje i uređenje glavnog gradskog trga s prikladnim sadržajima, zajednički realiziraju Grad Šibenik i gradsko poduzeće "Gradski parking" koji je nositelj investicije. Izvođač radova je zajednica ponuditelja Lavčević d.d. i Lavčević-inženjering d.o.o. iz Splita. O ovoj investiciji, ali i drugim temama iz djelokruga djelatnosti "Gradskog parkinga" razgovarali smo s direktorom poduzeća Goranom Bulatom.
 

Iz dana u dan, vidljivo je to svim građanima, neumorno se radi u "utrobi" Poljane. Jeste li zadovoljni tijekom izvođenja radova na podzemnoj garaži?
– Radovi se izvode planiranom dinamikom i jako smo zadovoljni i s izvođačima radova i nadzorom inženjerima te suradnjom s gradskom upravom, a posebno bih istaknuo Nina Vrcića, koji je ispred gradske uprave imenovan tim koji prati realizaciju projekta, te Slobodana Tolića, koji nam je puno pomogao prilikom odabira izvođača radova, kao i mojeg voditelja projekta Hrvoja Zlatopera. Inače, do sada je iskopano 35.000 kubika iskopa, utrošeno 3000 kubika betona i 400 tona armature. Radovi koji se trenutno izvode su spori i može se slobodno reći jeftini u odnosu na ukupni budžet projekta. Naime, do danas (utorak, 10. rujna op.a.) vrijednost izvedenih radova je nešto viša od 13,1 milijun kuna, a 344. je dan od početka radova, koji bi se, u optimalnim uvjetima, trebali realizirati tijekom 500 dana. Kompletno je gotova druga etaža, izvedeno je 21 od ukupno 30 stupova prve etaže i priprema se oplata gornje ploče prve etaže.
 

Znači li to da će, kako je ranije najavljeno, do 1. listopada Poljana opet biti "ravna ploča"?
– Ne bih se htio vezati za datume, iako sve za sada zaista ide, rekao bih, glatko. Moglo se vidjeti kakvi su to strojevi, radilo se po cijeli dan, pojačali bi mehanizaciju i broj ljudi po potrebi i na tome im svaka čast. Ali nikad se ne zna, do određenih komplikacija uvijek može doći. Stoga sam s datumima vrlo oprezan i radije bih na ovo vaše pitanje odgovorio da će se to biti početkom studenoga. Isto tako, rok za završetak kompletnih radova je 500 dana od početka izvođenja, ali mi radije kažemo da će biti gotovi do početka ljeta 2020. godine, kad bi cijeli projekt trebao dobiti i uporabnu dozvolu.

Kreditno zaduženje

"Gradski parking" se za ovaj projekt kreditno zadužio s 25 milijuna kuna. Pod kakvim uvjetima te hoće li poduzeće, čija je osnovna djelatnost upravo parkiranje, financijski moći izdržati taj teret zaduženja?
– Kod poslovne banke, s kojom surađujemo i koja poznaje naše poslovanje, dobili smo izuzetno povoljnu kreditnu liniju s 1,75 posto kamatnom stopom. Sad smo u fazi povlačenja sredstava, kredit bi trebali vratiti 1. listopada 2033. godine, a početak otplate kreće 2020. godine. Što se tiče samog poslovanja i mogućnosti redovite otplate anuiteta, moram reći da se još 2013. godine, kad sam došao za direktora društva, govorilo o projektu Poljane i već sljedeće 2014. godine u "Gradskom parkingu" počele su pripreme. To vam govorim zbog toga što smo mi u zadnjih pet godina, točnije od 2014. do zaključno s 2018. godinom, akumulirali gotovo 5.000.000 kuna dobiti i nakon oporezivanja stavili ih u zadržanu dobit u društvu, kako bismo osigurali financijsku stabilnost i naj se način pripremili za trenutak kad se krene u realizaciju projekta Poljane i kad izgubimo promet od parkirališta kojeg smo na njoj imali. U cijeloj ovoj priči jako je bitno istaknuti da nam je 30. travnja ove godine istekao, odnosno da smo u cijelosti otplatili kredit, koji je "Gradski parking" podigao za kupnju zgrade Autobusnog kolodvora Šibenik. To znači da više nemamo godišnju obvezu od 1,3 milijuna kuna koju smo po tom kreditu imali. Drugih kreditnih zaduženja nemamo i kad smo sve sagledali, ocijenili smo da možemo ići u novo zaduženje za projekt Poljana.
 

S obzirom na to da imate poček otplate ovog kredita od dvije godine, a podzemna garaža bi trebala biti u funkciji već sljedećeg ljeta, znači li to da će ona samu sebe "otplaćivati"?
– Velikim dijelom da jer ćemo imati 256 parkirnih mjesta, kojih je prije na platou Poljane bilo 88. Dakle, imat ćemo daleko više prometa.

Prometovanje i parking

Poznato je da je nedostatak parkirališnog prostora veliki problem Šibenika. Zbog zatvaranja Poljane, mnogi su strahovali da će, posebno u špici turističke sezone, u samom središtu grada nastati prometni i parkirni kaos. S vašeg stajališta, kako je sve skupa proteklo?
– Usudim se reći da prometnog kolapsa nije bilo, jer je odvijanje prometa teklo i teče normalno. Naravno, kao i prethodnih sezona gužve u prometu su se događale, ali to je uobičajena pojava tijekom ljeta u svim priobalnim gradovima, pa i u našem. Što se tiče parkinga i svojevrsne zamjene parkirališta na Poljani novim parkirnim mjestima, na vrijeme smo se i za to pripremili tako da smo, uz veliko sezonsko parkiralište s 400 parkirnih mjesta na lokaciji TEF-a, koje je i ranijih sezona bilo u funkciji, prvi put aktivirali i sezonski parking kod bazena u Crnici sa 100 parkirnih mjesta. Postavili smo signalizaciju koja je vozače usmjeravala prema tim parkiralištima i ona su dobro korištena, a i jedno i drugo mjesto su relativno blizu središta grada. Da su bila dobro iskorištena, najbolji dokaz je znatno veći promet koji smo ove godine ostvarili na parkiralištu u TEF-u, u odnosu na prošlu godinu od 1. lipnja do 30. rujna, koliko je bilo otvoreno. Inače, na području grada Šibenika mi raspolažemo s 1137 parkirnih mjesta na više parkirališta, a u sezoni ih je 500 više. Također smo radi predviđanja gužve uveli i zajedničku zonu za sve stanare stare gradske jezgre, te na taj način i njima dodatno olakšali situaciju.

Podsjetit ću, "Gradski parking" d.o.o. osnovan je 2001. godine s ciljem, kako se to stručno kaže, uspostave regulacije prometa u mirovanju. Međutim, od tada do danas proširili ste djelatnosti.
– Točno. Prvo u lipnju 2003. godine "Gradski parking" kupuje Autobusni kolodvor kreditnim sredstvima, o čemu smo ranije govorili. Na taj način taj vrijedan strateški objekt i kolodvorska djelatnost ostali su u vlasništvu i pod upravljanjem Grada Šibenika.

U 2009. godini uspostavljamo novi Odjel za premještanje vozila i u suradnji s MUP-om, specijalizirano vozilo, takozvani "pauk" počinje s radom krajem lipnja 2009. godine.

Nadalje, od 1. kolovoza 2012. godine od Grada Šibenika preuzimamo poslove javnog prijevoza u linijskom obalnom pomorskom prometu na državnoj liniji br. 501 Brodarica – Krapanj.

Tri godine poslije, dakle 2015., dobili smo koncesiju za privezište za mega jahte i ostala plovila na šibenskoj rivi, a 2016. godine preuzimamo cestovni prijevoz tereta roba unutar stare gradske jezgre i to električnim vozilima. Dakle, zadržali smo izvorni naziv društva iz 2001. godine, a širili djelatnosti. Zbog toga ne čudi što nas zbog naziva "Gradski parking" većina sugrađana i dalje doživljava samo kao tvrtku zaduženu za parkirališta.

Istovremeno smo povećavali i broj zaposlenih. Godine 2013. bilo nas je 88, a na kraju prošle godine imali smo 100 zaposlenih. I moram kazati da je tih 12 ljudi išlo isključivo u operativni sektor.

Najveći prihod od parkinga

Koliki je godišnji prihod tvrtke i od koje djelatnosti najviše ubirete?
– Prošle godine smo imali ukupan prihod od 18 milijuna kuna, a najveći dio je od naplate parkinga. Usporedbe radi, 2013. godine imali smo godišnji prihod u iznosu od 13,37 milijuna kuna i kako je on iz godine u godinu rastao, tako je rasla i dobit, te smo tako akumulirali pet milijuna kuna o kojima sam ranije govorio.

24. travanj 2024 08:50