StoryEditorOCM
ŠibenikDivota prašine

Buka s gradilišta na Poljani, Šubićevcu, Biocima, u Crnici i Brodarici, uz prigodnu 'avanturu' zvanu traženje mjesta za parkiranje: to je ozračje u kojem Šibenik dočekuje prve turiste

10. svibnja 2019. - 13:19

Šibenik novu turističku sezonu dočekuje u oblacima prašine i ozvučen decibelima s gradilišta na Poljani, Šubićevcu, Biocima, u Crnici i Brodarici.

Odavno su se zahuktali radovi na tim velikim infrastrukturnim projektima, a neće ih prekinuti ni priželjkivana najezda turista sa svih strana svijeta da bi Šibenik na kraju sezone mogao slaviti nove rekorde, a oni koji žive s turizmom i od njega, mogli bi zadovoljno trljati ruke i gladiti nadebljane novčanike.

Projekti vrijedni nekoliko stotina milijuna kuna, koji će gradu donijeti podzemnu garažu na tri etaže u samom njegovu središtu te rekonstrukcija i izgradnja više od ukupno 80 kilometara vodovodne i kanalizacijske mreže na različitim lokacijama u samom gradu i okolici, usporili su i otežali, a ponegdje i blokirali, normalni promet, život i poslovanje, zbog čega je nedavno grupa obrtnika i poduzetnika sa Šubićevca odlučila pisati šibenskom gradonačelniku Željku Buriću.

Požalili su mu se, jer zbog radova na projektu Aglomeracija Šibenik na glavnoj prometnici, Ulici bana Josipa Jelačića, koja je kompletno zatvorena od nadvožnjaka do nogometnog stadiona, njihove trgovine, ljekarne, pekarnice, kafići i frizerski salon imaju velike probleme s dostavom robe i ne mogu funkcionirati.

Problemi s dostavom i parkiranjem

Nezadovoljni su što su o početku radova doznali iz medija, i to neposredno prije njihova početka, pa nisu imali vremena organizirati se i prilagoditi novoj situaciji. A kako je zatvaranje navedene ulice osim prometne zavrzlame, momentalno izazvalo i kaos u parkiranju, stanari sada koriste svaki slobodan komadić terena u sporednim uličicama da ostave svoja vozila, dok su prometovanje i dostava robe sporednim uličicama gotovo nemogući. Ljuti ih i to što se radovi ne odvijaju punom parom i završavaju puno prije negoli padne mrak! Na njihove vapaje Burić pak nije imao utješnih riječi. Poručio je kako je to najveći infrastrukturni zahvat u novijoj povijesti grada, a napredak, smatra gradonačelnik, ima svoju cijenu te "zahtjeva suradnju svih nas“.

Direktor šibenskog Vodovoda i odvodnje, investitora Aglomeracije Šibenik, Frane Malenica obrtnicima i poduzetnicima sa Šubićevca ipak donosi optimističnije vijesti. Njihove muke potrajat će još malo, ali, priznaje Malenica, dinamikom rada na tom dijelu ni on nije baš zadovoljan.

- Radovi na cijelom projektu Aglomeracija Šibenik počeli su 3. siječnja i traju tri godine te prema potpisanom ugovoru trebaju završiti 31. prosinca 2021. godine, a dinamički plan dogovaramo prema fazama, mjestima i izvođačima, budući da u projektu sudjeluju četiri izvođača. Radovi na Šubićevcu završit će do kraja svibnja, ali mislim da je intenzitet mogao biti brži i sve već gotovo - kazao je Malenica.

Život će se u toj gradskoj četvrti uskoro vratiti u normalne tokove, ali bageri, kamioni i bušilice neće ostati tihi. Nakon Šubićevca, sele se na rotor u Mandalini pa će nova prometna pomutnja, pojačana dolaskom ljeta i sve većeg broja turista, nastati na cesti prema Podsolarskom i Solarisu.

- Tu imamo trasu od 1300 metara i dogovoreno je da će se raditi preko ljeta. Najvjerojatnije će biti zatvoren samo jedan trak da bi se promet naizmjenično ipak mogao odvijati - objašnjava Malenica.

I u Crnici, oko bivšeg Brodoservisa, rekonstruira se vodovodna i kanalizacijska mreža, ali će zbog turizma radovi stati 15. lipnja, a prekid će potrajati do rujna. Manje sreće imat će građani i iznajmljivači na potezu od Jadranske magistrale na Meterizama do Kronjina magazina jer će se uskoro i tu početi kopati, a radit će se i ljeti.

Užareni telefoni

- Mislim da bi tu ljudi mogli biti nezadovoljni, jer trasa ide iznad kuća, uz cestu. Tu nećemo biti smetnja prometu, ali bit će sigurno pritiska građana jer ćemo raditi u sezoni. Tu moramo kopati novi kanal i zato molimo sve za strpljenje.

Ali direktoru Vodovoda i odvodnje telefoni sve češće zvone kako se približava sezona. Apel za spas ovogodišnje turističke sezone već su mu poslali iz Turističke zajednice Brodarica. Taj dio Šibenika koji je gotovo izniknuo na "cimerfraju" već je poprilično raskopan. Radovi na vodovodnom i kanalizacijskom sustavu, uz buku, prometne zastoje i gužve te posljedično i probleme s pronalaženjem mjesta za parkiranje, što ga ionako nikada nema dovoljno, donose i povremene prekide u opskrbi vodom. Voda se mora zatvoriti kada se prespajaju cijevi, objašnjava Malenica, a zbog svega toga, ali i činjenice da se na jednom dijelu radovi odvijaju uz samu plažu, Brodaričani su se i te kako zabrinuli za rezultate ovogodišnje turističke sezone. Svjesni su toga u Vodovodu te kažu kako će nastojati ublažiti moguću štetu.

- U donjem dijelu Brodarice nećemo raditi preko ljeta. Radovi su tamo počeli od plaže Rezalište, uz obalu i radit će se koliko se stigne do 15. lipnja. Nećemo ovo ljeto raditi ni na Krapnju. U gornjoj Brodarici mislili smo početi i na području Gomljanik do škole, ali već sada imamo primjedbe građana i Turističke zajednice Brodarica. Moramo vidjeti što ćemo s tom lokacijom dalje. Naš dinamički plan izvođenja radova može se mijenjati. Računali smo na ljetne stanke, ali cijeli ovaj projekt ipak moramo završiti u ugovorenom roku - naglašava Malenica, pozivajući građane na razumijevanje i strpljenje.

Jer, ništa se od tih radova ne može obaviti "utiho i ufino", pa će se s velikim i bučnim građevinskim strojevima vrlo skoro susresti i mještani Jadrtovca i Zablaća. I njihovi gosti koji će ovoga ljeta biti osuđeni na zaobilaznicu, jer Zablaće će biti blokirano od ulaza u mjesto do raskrižja prema autokampu Solaris. Cesta preko Solina koja vodi do uvale Škar i tamošnje plaže, odnosno šetnice u Kanalu sv. Ante, mogla bi ovoga ljeta postati osobito frekventna i stresna za sve koji imaju tanke živce.

Inženjeri 'snimaju' situaciju

Slično bi moglo biti i u Jadrtovcu, do kojeg će se moći doći jedino cestom s Jadranske magistrale. Ulaz s Borajske ceste okupirat će teška građevinska mehanizacija jer se vodovod i kanalizacija rekonstruiraju u dužini od 1500 metara, priključuju u gradski kolektor, a gradi se i crpna stanica.

- Mislim da većina građana razumije situaciju, ali ima i nezadovoljnih. Naši inženjeri su stalno na terenu na svim lokacijama gdje se radi, pratimo radove i snimamo, jer ćemo kasnije tu mrežu mi održavati i moramo znati kako je što izvedeno. Ovo je projekt koji rješava probleme vodovodne i kanalizacijske mreže za sljedećih 50 godina i zato stalno molimo građane na strpljenje - kao mantru, ponavlja Malenica i ističe kako ova komunalna tvrtka preko svoje glasnogovornice Anite Vlaić nastoji stalno kumunicirati s građanima i na vrijeme ih informirati o početku i tijeku radova. Ipak svjestan je da bi ta komunikacija mogla biti bolja. Pokazao je to i primjer obrtnika i poduzetnika sa Šubićevca.

Jer, kako je kazao direktor Turističke zajednice Šibenik Dino Karađole, svi ti radovi i projekti dugoročno će Šibeniku donijeti boljitak, ali kratkoročno mnogima samo glavobolju. Pa, ako se već ta bol ne može izbjeći, neka se barem ublaži, a bolja, češća i redovitija, ukratko kvalitetnija komunikacija, svakako bi u tomu pomogla.

Istrpimo ovo, isplati se!

Poljana, vodovod i kanalizacija projekti su koji će dugoročno donijeti boljitak svima, a kratkoročno glavobolje. Stalno ističem kako je turistička sezona kompromis na puno razina i ljudi trenutačno moraju neke stvari pretrpjeti da bi im kasnije bilo bolje – komentirao je Dino Karađole, direktor šibenskog Ureda Turističke zajednice. Zbog radova na Poljani i Meduliću, građani često i njega zaustavljaju, očekujući podršku i pomoć.
- Pogledajte Poljanu. Gradu kronično nedostaje prostora za parkiranje, a kada ti radovi budu završeni, situacija će biti drugačija. Teško mi je proći preko Medulića i gledati te ljude. Sezona je i oni su počeli raditi, otvorili su restorane, postavili štekate, a trg, jedan od naših najljepših, nije uređen. Nije popločen. Građane ne zanima zašto je to tako, ali mislim, ne ulazeći u to tko je tu kriv, da je bilo dovoljno vremena da se to riješi – misli Karađole i apleira na obostrano razumijevanje: građana s jedne stane, a s druge - gradske službe, izvođače i investitore da prekinu radove kada se to može kako bi ljudi mogli raditi i od turizma zaraditi.

Muke iznajmljivača

Tanja Lepej jedna je od onih koji apartmane iznajmljuju u gradskoj povijesnoj jezgri, turistički svakako najatraktivnijem dijelu Šibenika, ali problematičnom za iznajmljivače. Najviše muke trenutačno im zadaje gradilište na Poljani, jer od kada je ono profunkcioniralo, nestalo je i onih stotinjak parkirnih mjesta s tog trga. A gosta je u grad teško dovesti kada automobil mora ostaviti kilometrima udaljen od smještaja do kojeg mora tegliti prtljagu.
- Kao rješenje, nudi nam se parking na prostoru bivšeg TEF-a. Ideja je bila da se organizira autobus koji bi do grada prevozio samo turiste i njihovu prtljagu, ali mislim da od toga neće biti ništa. Vidjet ćemo što će se dogoditi kada Poljana bude uređena, kako će parking tamo funkcionirati i koliko će to koštati – govori Lepej. Smatra da bi bilo dobro da gosti koji odsjedaju u gradskoj jezgri imaju određeni broj rezerviranih mjesta na parkiralištu u, primjerice, Dragi. Gradski parking od toga bi, smatra, imao i te kako koristi, jer takvi gosti, za razliku od onih koji u grad svrate na dva ili tri sata, ostajali u i preko noći kada i parking moraju platiti.

I Hrvatske ceste

Paralelno s radovima na vodovodnoj i kanalizacijskoj mreži, na više lokacija u gradu i prigradskim naseljima, i Hrvatske ceste odlučile su se "zaigrati" s građevinskim zahvatima. U tijeku su radovi na uređenju dijela prometnice na istočnom ulazu u grad. Točnije, od velikog raskrižja na Biocima do Petrolove benzinske crpke, pa se promet odvija zaobilazno preko ceste uz crkvicu sv. Mare. No, ti bi radovi, kako su najavile Hrvatske ceste, trebali biti završeni do 31. svibnja.

25. travanj 2024 07:01