StoryEditorOCM
ŠibenikNAČELNIK POLICIJE IVICA KOSTANIĆ

Brzina, nepoštivanje prednosti prolaza i alkohol - glavni uzroci tragedija na šibenskim cestama

Piše Katarina Rudan
22. lipnja 2017. - 13:41


Rijetki su dani u godini bez prometnih nesreća na cestama u Šibensko-kninskoj županiji, a dolaskom ljeta i turističke sezone događaju se svakodnevno, s lakšim ili težim posljedicama.
U prvih pet mjeseci ove godine na području koje pokriva PU šibensko-kninska dogodilo se 350 prometnih nesreća, što je jednako broju u istom razdoblju prošle godine. Međutim, povećao se broj nesreća s teškim posljedicama, o čemu govori Ivica Kostanić, načelnik Policijske uprave šibensko-kninske.

- Takvih nesreća je bilo 98, a među njima je čak 97 onih koje su uzrokovane greškom vozača. Generalno, najčešći uzrok prometnih nesreća je čovjek. Drugim riječima, ljudi se jednostavno ne pridržavaju prometnih propisa, a najčešće je to neprilagođena brzina i nepoštivanje prednosti prolaza. Te dvije greške vozača uzrok su više od 73 posto nesreća s nastradalima. Indikativan je i podatak da su četiri prometne nesreće s poginulim osobama uzrokovali mladi vozači, od kojih su dvojica bila pod utjecajem alkohola.




Nadalje, s dolaskom lijepog vremena sve je više motora i motocikala na cesti koji sudjeluju u prometnim nesrećama. U razdoblju od siječnja do kraja svibnja bilo ih je oko 50, a broj se povećava dolaskom ljeta jer je sve više i više motora na prometnicama, a motoristi su u slučaju nesreće fizički manje zaštićeni od vozača automobila. Doduše, ima pretjecanja i nepažnje kod motorista, ali često vozači automobila oduzimaju prednost prolaza motoristima pa lako dođe do sudara - ističe načelnik Kostanić.
Riječ "brzina" Kostanić često ponavlja i tvrdi kad bi vozači poštovali prometne znakove, ograničenje brzine i bili "manje na gasu", da bi prometnih nesreća bilo daleko, daleko manje. Dodaje da je prisutnost policajaca na cesti bitna i psihološki, jer su vozači tada ipak oprezniji, ali postavlja i pitanje koliko bi policajaca trebali imati da kontroliraju svaki pravac i svakog vozača. U tom smislu osvrnuo se i na "slučaj" vodičke obilaznice.



- Od otvaranja obilaznice, u 30 dana imali smo 21 akciju na toj dionici, upravo zbog učestalih prometnih nesreća. Ukupno ih je bilo pet, a nesreća koju se navodilo kao šestu zapravo se dogodila izvan nje. No, činjenica je da je i pet prometnih nesreća u tako kratkom vremenu previše. Struka je o cesti rekla svoje, da je sve u redu i po pravilima. Nažalost, u tim nesrećama imali smo dvije poginule, te tri teško i dvije lakše ozlijeđene osobe. Kod svih pet prometnih nesreća glavni, isključivi i jedini uzrok su bile greške vozača, a to su: prolazak kroz crveno svjetlo na semaforu, nepoštivanje prednosti prolaza, neprilagođena brzina kretanja i prelazak na suprotni prometni trak - navodi Kostanić.
Osim pojačane kontrole prometnih policajaca na obilaznici, načelnik najavljuje i postavljanje stacionirane kamere za mjerenje brzine, što bi vozače primoralo na usporavanje brzine i vožnju s više opreza.

S obzirom na to da je na pragu špica turističke sezone, kao svake tako je i ove godine određeni broj policajaca iz postaja Drniš i Knin premješten na ispomoć kolegama u Šibenik i Vodice.

- Posebno se to odnosi na prometne policajce, motocikliste, koji su najbrži u prometovanju zbog gužvi na cestama, a od 1. srpnja dolaze nam u pomoć i kolege iz kontinentalnog dijela Hrvatske. Doći će i temeljni policajci, ali je naglasak na prometnim, jer mi imamo i 44 kilometra autoceste gdje su i najveći prometni problemi tijekom ljeta. Poznato je da 90 posto turista na željene destinacije dolazi cestama a mi moramo pokriti taj dio autoceste i same prilaze svim našim turističkim mjestima - na kraju će Kostanić.
 


KRIVI VOZAČI
Kod svih pet prometnih nesreća glavni, isključivi i jedini uzrok su bile greške vozača

25. travanj 2024 14:06