StoryEditorOCM
ŠibenikNepristupačno posljednje počivalište

Bliži se blagdan Svih svetih, a Mandalinjani ne znaju kako će obići svoje najmlije: Čak je i pogrebni furgon u prekršaju kad dođe do groblja

25. listopada 2019. - 13:24

Jedan krak zamašne "Aglomeracije Šibenik" zahvaća i rekonstrukciju manjkavo izvedene kolektorske instalacije na kraćoj trasi od mandalinskog rotora do crpne stanice pročišćivača, nasuprot bivše vojarne "Ante Jonić".

Nakon toga, više neće nepodnošljivo smrdjeti u gradskom kvartu koji zadnjih nekoliko godina s investicijama "Dogus grupe" i Županijske lučke uprave u izgradnju komunalne luke doživljava solidnu urbanu preobrazbu.

S tom se tvrdnjom slaže Neven-Neno Berović, stanovnik Mandaline, inače projektant-suradnik u HEP-u, no njegova je zamjerka gradskoj upravi što u istom građevinskom zamahu nije predviđeno i toliko potrebno parkiralište za mjesno groblje sv. Petra, smješteno na sredini trase ceste koja će ovih dana biti raskopana cijelom širinom.

Prava je muka pristupiti tome malenome groblju, stiješnjenom između prometnice i ogradnog zida nekadašnjeg "Remonta". Za trajanja pokopa povorka zauzme i blokira praktički cijelu prometnicu, a budući da nema adekvatnog parkinga – osim nogostupa (!) nasuprot Sv. Petru gdje je podignut centar "Trokut" – problem je i posjećivanje grobova. To dobro znaju svi koji se na mandalinskom groblju zateknu, naročito u nastupajućim danima Svih svetih.

Zemljišta ima

– Izgradnju grobljanskoga parkirališta sugerirao sam Matiji Bumbaku, nekadašnjem pročelniku gospodarskog odjela prije početka izgradnje "Trokuta". Parkiralište je inače trebalo biti na tom mjestu prema Prostornom planu, no dobio sam odgovor da je novac europskih fondova namijenjen isključivo konkretnom projektu i od toga ne može biti odstupanja – govori Berović. To mu je jasno, dodaje, međutim, ne znači da Grad nije mogao iskoristiti radove pa napraviti zasebni projekt za to parkiralište i financirati ga da se stvar konačno riješi i funkcionalno definira uži prostor oko groblja.

Jer, kako tvrdi Berović, sve je vrijeme to problem, a bez posebnog razloga, budući da u nastavku objekta "Trokuta" duž ceste ima još dosta zemljišta u vlasništvu Grada. Smatra da je sada, dok se rekonstruira kolektorski vod, nova prilika da se to provede i otkriva da je parkiralište u aktualnom Prostornom planu Grada Šibenika predviđeno na temelju dopune koju je on predložio tijekom javne rasprave.

Kada je riječ o grobljima, pravilo je da se na svakih deset grobova osigura jedno parkirališno mjesto, pa odrediti prostor za 15-20 automobila ne bi trebalo biti nimalo teško. Razgovarao je o tome i s predstavnicima Mjesnog odbora, međutim, mjesni poglavari nisu se jasno odredili. Zato se ovih dana mailom obratio gradskoj upravi sa zamolbom da s time osobno upozna gradonačelnika Željka Burića i čeka odgovor.

Proširiti prometnicu

Nasmijali smo se razgovarajući na groblju kada je Berović skrenuo pažnju na detalj koji dokazuje da se život i u "grobljanski ozbiljnim" situacijama pobrine za malo ironije. Naime, na prilazu Sv. Petru, nazvanom po istoimenoj crkvici iz 15. stoljeća, stoji znak zabrane parkiranja, a ispod njega pričvršćen je, očito neovlašteno, putokaz za "Interijer centar – iverica – gips", odavno upokojenu tvrtku. Pokojnicima doduše, mjesto i jest na groblju, no zar tu ne bi trebao biti jedino natpis s njegovim nazivom? – konstatira Berović. Uvjeti na prometnici takvi su, nastavlja, da je zabrana parkiranja jedina logična mjera, no to znači da je i pogrebni furgon svaki put u prekršaju kada se tu zaustavi jer nema pogodnijeg mjesta.

– Osim parkirališta, može se u okviru sadašnjeg zahvata na kanalizacijskoj mreži također proširiti i izravnati prometnica duž groblja. Time bi se eliminirao ugao zida koji smeta vidljivosti u prometu i dobilo proširenje da se barem pogrebna kola mogu nesmetano zaustaviti pred ulazom – predlaže Berović gradskoj upravi.

Prometnica od centra "Dalmare" prema gradu sve je užurbanija, naročito u sezoni i dobro bi bilo proširiti je i zbog sigurnosti prometovanja. Tu prolazi sve više auta i zato što jedva da ima gosta koji ne vozi uz pomoć GPS-a, a uređaj ih s glavne ceste nepogrešivo skreće na Mandalinu, kraćim putem...

Brojne inicijative

Nije prvi put da Berović, isključivo kao građanin, pokreće inicijative poput ove. Prije nekoliko godina, za vrijeme SDP-ove gradske uprave, bio je “sretne ruke” kada je prikupio potpise Mandalinjana ogorčenih što je nakon rekonstrukcije Obale Jerka Šižgorića porušen dio vezova za brodice, a od ruba ceste prema moru ostao je neuređeni zemljani pokos. Održao je konferenciju za novinare tražeći da se u Mandalini obala uredi kao posvuda u gradu, s time da mještani imaju najpovoljniju moguću cijenu veza za svoje brodice. Tadašnja gradska uprava gurala je zamisao da se u Mandalini izgradi sportska lučica u jednom dijelu uvale Vrnaža, a u drugom komercijalna marina. Na zadovoljstvo sviju, političke odluke kasnije su se usmjerile k izgradnji sadašnje komunalne luke za plovila Šibenčana, podsjetio je Neno Berović.

Mjesni odbor bez prijedloga

“Mjesni odbor Mandalina nije iskazao potrebu za uređenjem parkirnih mjesta za groblje, a kamoli za njih 20-ak.
Obuhvat projekta ‘Aglomeracije’ ne izlazi izvan trase ceste i dijela nogostupa, tako
da se navedeno ne može riješiti u sklopu tekućih radova, a k tome, na lokaciji nema prostora za navedenu namjenu”, odgovor je iz gradske uprave na naš upit.

23. travanj 2024 13:23