StoryEditorOCM
ŠibenikIznajmljivači ogorčeni

'Zeleni grad' naplaćuje smeće i kad turista nema

20. veljače 2019. - 13:22

Trebalo je da se na cijelu stvar nadoveže “Zeleni grad” s izdavanjem računa za odvoz smeća u siječnju svima koji se bave pružanjem usluga u ugostiteljstvu i iznajmljivanju apartmana i soba, pa da iznajmljivačima sine da su sve dosad, godinama prije, plaćali cjelogodišnji porez a nisu trebali, budući da im sezona traje jedva dva mjeseca.

Na to ih nitko nije upozorio, a sada bi još i "Zelenome gradu" morali svaki mjesec izdvajati za uslugu kakva izvan ljetnog razdoblja praktički ne postoji.


Ta nam informacija stiže iz Grebaštice, no, to nije ekskluzivni problem tamošnjih iznajmljivača.


Na račun manjeg broja apartmana otvorenih cijele godine, najviše u Šibeniku, "Zeleni grad" odaslao je račune svima, napuštajući dosadašnju, od sviju dobro prihvaćenu praksu da se, u Grebaštici, konkretno, odvoz smeća "pojačano" plaća tijekom srpnja i kolovoza, budući da je tada turista najviše.

No, "Zeleni grad" postupa legalno budući da se rješenja za iznajmljivačku djelatnost izdaju kao cjelogodišnja, napominju naši sugovornici. Druga je stvar što nitko nije turističkim iznajmljivačima predočio zakonsku mogućnost da se prijave na određeno razdoblje i s time u skladu plaćaju porez i ostale usluge, poput odvoza smeća.

Ako prođe, prođe

'APP' - "Ako prođe, prođe" razmišljalo se očito u mjerodavnim institucijama kada se šutjelo o toj opciji, rasvijetljenoj tek kada je "Zeleni grad" odlučio naplaćivati cjelogodišnju uslugu.

- Računi se formiraju prema broju kreveta i mene bi to došlo stotinjak kuna mjesečno. Najveći dio godine ni za što, za nepostojeće smeće, pored iznosa koji plaćam za domaćinstvo - govori Dragan Bašelović iz Grebaštice, inače član mjesnog odbora.

Kada tome pribroji i nekoliko tisuća kuna poreza godišnje, a radi samo jedan kvartal, zaključio je, poput ostalih mještana, da nema nikakvog smisla plaćati čak dva poreza na budale i odjavio je djelatnost, s time da će se kao iznajmljivač ponovno prijaviti u Uredu za turizam Državne uprave ŠKŽ od 1. srpnja do 30. rujna. Nakon toga – ponovno odjava i tako do unedogled s pretjeranim administriranjem, no to je, barem zasad, jedini način da spomenuta plaćanja naposljetku budu realna i pravična.

Poput Bašelovića postupio je i njegov sumještanin Vinko Banovac, koji ima sedam apartmana i, naravno, zjape prazni. Odjavio je djelatnost i ponovno će se prijaviti za razdoblje od 1. srpnja do 30. rujna, budući da se Grebaštica, kako napominje, gostima ispuni zadnja na gradskom području.

Da iznajmljivači sada imaju nepotrebnu komplikaciju i dodatne troškove s prijavama i odjavama, a pred turističkim uredom gomila je novog, nepotrebnog posla, smatra i dr. sc. Branko Peran, predsjednik mjesnog odbora Donja Grebaštica.

Paušal na povremenu uslugu

- Razumljivo je i sasvim legitimno naplatiti cjelogodišnju uslugu od iznajmljivača koji goste ima cijelu godinu, ali u Grebaštici i drugim naseljima to je neprimjereno, jer turista nema osim u ljetnom kvartalu. Kako će naplatiti odvoz smeća koje nitko nije stvorio, dakle nepostojeću uslugu, i tko im daje pravo za tako nešto? - pita se Peran, dodajući da je u razgovoru s odgovornima iz gradske komunalne tvrtke saznao da je zapravo riječ o paušalu.

To je već nešto drugo, premda se računi isporučuju s naznakom "usluga odvoza smeća", te Peranu, koji je i sam iznajmljivač, nije do kraja jasna utemeljenost paušala za uslugu koja nije kontinuiranog trajanja, poput opskrbe strujom ili vodom.

- Budući da nam jedino preostaje odjaviti djelatnost za cijelu godinu ili plaćati ovrhe "Zelenoga grada", očekujemo mogućnost izdavanja trajnih rješenja za iznajmljivačku djelatnost na zahtjev vlasnika u određenom razdoblju, a ne da bez potrebe odlazimo u turistički ured, zaključuje Branko Peran.

24. travanj 2024 12:15