StoryEditorOCM
Hrvatska i svijetUskrsne košarice

Svima nisu jednako bogate; 20 posto građana potrošit će 1.500 kuna, a ostali će se morati zadovoljiti s tri puta siromašnijom košaricom

Piše Šibenski.hr
8. travnja 2017. - 23:51

 
 
Ove ćemo godine u uskrsnom tjednu potrošiti oko milijardu i pol kuna. Procjena je to Hrvatske gospodarske komore, ali uskrsne košarice nisu svima jednako bogate, javlja RTL.
 
Ove godine cijene neće rasti jer zbog toplog ožujka, sezonskih namirnica ima 'na bacanje'. Deset jaja košta 15 kuna, mlada salata 10 kuna, a mrkva 8 kuna. Potrošačke košarice dijele se na 3 razreda, a gospodarska komora procjenjuje da ćemo za onu najsiromašniju potrošiti - 550 kuna.
 
-Kada gledamo te kategorije košarica – zapravo 60 posto građana će se uklopiti u onu najskromniju. Ako govorimo o onoj najbogatijoj, to je onda teletina, kvalitetno juneće meso za juhu, grickalice, slatkiši, vrhunsko vino, kvalitetno voće i povrće - objašnjava Tomislava Ravlić, pomoćnica direktorice Sektora za trgovinu HGK.
 
U tu kategoriju ulazi tek 20 posto ljudi, a potrošit će otprilike 1500 kuna.
 
Naša osnovna košarica, bez pića, slatkiša i kruha – košta 201 kunu. Čak 40 posto ljudi i kupnju će obaviti u trgovačkim centrima gdje su cijene ipak nešto jeftinije.
 
Cijena pakirane uskrsne šunke tu je 40 kuna, a 30 jaja na akciji – 27 kuna. Odgovor zašto ljudi biraju trgovačke centre dijelom leži i u uskrsnicama, koje se uglavnom isplaćuju u bonovima. Uskrsnice tako stižu i svim zaposlenicima Agrokora, a bonove su dobili i u državnim i javnim tvrtkama.
 
U uskrsnom tjednu potrošnja poraste 15 posto, na to računaju i trgovci i dobavljači; inače bi propale tone šunke i druge uskrsne robe.
 
-Čini mi se da bez obzira na svu težu situaciju da je najlogičnije za sve dobavljače da u ovom trenutku iskoriste Uskrs i da se police u Konzumu napune. I da s druge strane građani te police isprazne i da dođe svjež novac i kroz te kanale Konzuma – kazao je za RTL Krešimir Sever iz Nezavisnih hrvatskih sindikata.

 

03. svibanj 2024 11:40