StoryEditor

Prosvjetari pred početak školske o godine o nastavi s maskama: ‘Padat ćemo u nesvijest nakon 20 minuta‘, ‘To neće biti nastava, nego pravo mumljanje‘

Piše Silvana Uzinić
4. rujna 2020. - 07:35

Hoćemo li padati u nesvijest govoreći kroz masku, naročito sad kad nastava počne, a u Dalmaciji još traju ljetne temperature? Hoće li učitelji i učenici moći izdržati pod maskama nekoliko sati? Što će se dogoditi s rasporedom kad jedno cijelo razredno odjeljenje zajedno sa svim učiteljima ode u izolaciju i nastavi raditi online, a za to vrijeme ostali razredi ostanu na nastavi u školi?

Ako tri prva sata imaju uživo, a zatim jedan sat na daljinu, kako će se to kombinirati? Što će biti s djecom koja će možda zato imati rupu od dva sata jer moraju ostati u učionicama, tko će ih nadzirati?

Sva ova pitanja postavljaju brojni nastavnici uoči početka školske godine i ne nalaze odgovore, a rečeno im je da će se takve situacije rješavati u hodu - govori nam Sebastijan Troskot, voditelj Područnog ureda Sindikata "Preporod" u Splitu, inače nastavnik povijesti u OŠ "Bijaći".

- Ne želim biti prekritičan jer u ovoj situaciji kritika nema smisla. Online nije bilo kvalitetno, a ovo sad je prilično nesigurno i pitanje je hoćemo li imati više štete ili koristi. Čini mi se da će cijeli scenarij već na prvom oboljelom učeniku ili učitelju pasti u vodu – kaže Troskot.

Dodaje kako je u potpunosti svjestan situacije, nastava se mora odvijati i mora se pokušati odvijati u školama, ali tvrdi da je način na koji je to zamislilo Ministarstvo obrazovanja zapravo svjesni ulazak u rizik. Čini mu se, stoga, da će nastava u ponedjeljak započeti u školama i vrlo brzo završiti na daljinu.

"Nisam protivnik, ali..."

Što se tiče maski, Troskot kaže kako je teško kroz nju govoriti po dvadesetak minuta, a na nastavi se mora govoriti.

- Probajte to, past ćete sigurno u nesvijest!

Pitanje je i koliko će maske biti zaštita u razredu s više od 27 učenika smještenih u 40-ak kvadrata. Troskot ističe da nije protivnik zaštitnih maski, a na prigovor da ih kirurzi i liječnici također nose satima dok rade, on odgovara da oni barem ne moraju toliko govoriti kao učitelji.

Što se tiče prosvjetara koji spadaju u ugroženu skupinu, rečeno je da im se omogući nastava online, ali ni to po Troskotu nije dobro razrađeno jer i tu je također teško uskladiti raspored nastave sati. Na koji način će učenici pratiti online nastavu ako za vrijeme tog sata budu u učionicama, jer nakon tog sata imaju još dva s kolegama koji su u školi?

- Maske u školama neće uspjeti, to je glupost i nije pedagoški – rezolutan je Boris Škifić, profesor hrvatskog jezika i književnosti iz Druge gimnazije. Inače, kaže također, nije protivnik nošenja maski, ali nastava će u tim uvjetima, po njemu, biti promašaj.

- To neće biti nastava, nego mumljanje – slikovit je Škifić i smatra da školska godina počinje potpuno nepripremljena, za što krivi Ministarstvo.

- Moramo poštovati pokušaj da održimo nastavu uživo jer škola je nacionalni prioritet, jednako kao i zdravlje. I zato se veselim nastavi pa makar bila pod maskama. I to je bolje nego rad na daljinu koji je zapravo bio online improvizacija. Nemaju svi profesori ni učenici jednake mogućnosti za takvu nastavu, nismo ni obučeni za provođenje takvog načina rada s učenicima i sve je ovisilo o sposobnosti i kreativnosti pojedinog nastavnika. Ipak je rad u učionici pravi rad, makar koliko nam bilo teško.

Uostalom, svi moramo raditi, pa ne možemo sad otići na Mars dok korona ne prođe – govori nam jedna profesorica stranog jezika. Ona je, dodaje, svjesna da je maska prepreka prilikom tumačenja pogotovo stranog jezika jer tu se uči i gledanjem u položaj usnica, treba svladati glasove koji ne postoje u našem jeziku.

Kompenzacija za "šumove na vezi" bit će nešto više audiovizualnih predavanja s izvornim govornicima, što opet ovisi o mogućnostima i opremljenosti škola.

Upravo zbog specifičnosti nastave u različitim sredinama, Anđela Babić, nastavnica razredne nastave u OŠ "Pojišan", zalaže se za individualni pristup s epidemiološkim preporukama i mjerama.

Otočne škole

- To znači da mjere moraju ovisiti o dobi djeteta, broju učenika u razredu i epidemiološkoj situaciji na lokaciji škole. Jer ako neka otočna škola ima razred s petero učenika, a na otoku nema nijedan oboljeli, zašto mučiti djecu s maskama – pita Babić. Ona će dakako morati nositi masku sa svoja 24 drugaša u cjelodnevnom boravku, koji će ih također morati imati sa sobom za situacije kada napuštaju učionicu.

- Na primjer, kad dijete mora na WC, ja ću mu objasniti zašto prethodno treba staviti maskicu i odvesti ga u toalet. Situacija nije ugodna ni za koga, meni će biti teško držati predavanja pod maskom, ali zamislite kako je njima gledati u lice učiteljice bez osmijeha. Zato ću ja iskoristiti pokoju minutu da prekršim pravilo, odškrinut ću masku i osmjehnuti se svojim đacima – govori Babić.

- Znate, ima nas svakakvih, a ja smatram da u ovoj situaciji moramo svi skupa biti krajnje prilagodljivi i snalažljivi kako bismo zaštitili psihofizičko zdravlje naše djece – dodala je ova optimistična učiteljica. A na zloguke slutnje da će vozilo Hitne pomoći biti često pred školama, ona odgovara kako neki njezini kolege i za najmanji benigni pad djeteta na školskom hodniku dramatiziraju bez potrebe.

- Svima od srca želim sretan početak školske godine - vedro je poručila Anđela.

25. siječanj 2022 10:01