StoryEditorOCM
Zanimljivostidobila tužbu

Severina ne meti kradljivaca identiteta: služe se njenom fotografijom kako bi prodavali tablete za mršavljenje, objavili i lažni ‘intervju‘

Piše Šibenski.hr, SD
18. prosinca 2020. - 18:13

Na internetu se zadnjih dana pojavljuje oglas za Keto Diet koktel, "čudotvorno dijetetsko pomagalo" koje navodno koristi Severina Vučković. U oglasu, ne samo da se navodi kako je ono razlog njene zavidne linije već je ona, tobože, zbog toga što ga je promovirala dobila tužbu Nacionalnog saveza nutricionista.

Pobunili su se jer je nakon njene izmišljene promocije proizvoda na televiziji, broj ljudi koji koriste usluge nutricionista i posjećuju teretane pao za nekoliko puta. Ni manje, ni više.

Kao i svaka dobra izmišljena priča i ova je imala sretan kraj, Severina je tužbu dobila, a Savez joj je bio primoran isplatiti novčanu kaznu za klevete i moralnu naknadu u iznosu od 16 tisuća eura. Kako bi cijeli slučaj imao još pozitivniji epilog, ona je taj iznos uplatila u Dječji fond, piše Slobodna Dalmacija.

A sve je počelo kada su je nutricionisti nazvali tražeći demanti njene izjave dane na televiziji koji je ona odbila zbog toga što je 'znala da govori istinu'. Moćnom nutricionističkom lobiju samo je zasmetalo što je običnim ljudima otkrila zdraviji, jeftiniji i prirodniji način mršavljenja. Nakon toga, uslijedile su prijetnje opasnog nutricionističkog klana.

- Počeli ste pozivati me na posao. Pisali su u društvene mreže. Nekako su pronašli moj osobni broj stanica i počeli zvoniti s prijetnjama. Čak sam morala mijenjati broj i hodati s čuvarom neko vrijeme. Užasno, dugo ću se sjetiti ovoga puta!

Koliko god priča zvučala bizarno, glavni indikator da se radi o lažnom oglasu je jezik koji se u njemu koristi. Više je nego jasno da je Google prevoditelj ili neka druga slična aplikacija odradila posao prevođenja šprance sa stranog jezika bez naknadne intervencije, pa su padeži, glagolska vremena i odnosi rečenica toliko krivi da su jedva razumljivi.

Slika iz oglasa

- Preporučila to meni prijateljica , rekavši da sam s njim brzo izgubim puno kilograma i očistim tijelo.Nisam u to vjerovala na početku, ali nakon mjesec dana bila sam zadivljena efektom, izgubila sam 12 kg! Osim toga, opće stanje se poboljšalo, pojavila se vedrina. Nećete vjerovati, ali čak i nestala akna, koja me mučila mnogo godina.

Nažalost, bez obzira koliko sve skupa djelovalo neuvjerljivo činjenica da je broj ovakvih oglasa u stalnom porastu upućuje na to da netko ipak na njih 'pada'. Razgovarali smo o tome nedavno s dr. Izetom Hozom povodom pronalaska slične reklame kojom se promovira gel koji čudotvorno povećava penis i liječi impotenciju.

- Nevjerojatno je koliko ima naivnih ljudi koji nasjedaju na prevare o čudotvornim lijekovima. Taktika varanja javnosti je ingeniozna: izmišljeni američki profesor (osobno sam provjeravao!) reklamira čudotvoran lijek za hrskavice koljena, koje se njegovom upotrebom u cijelosti regeneriraju, što je potpuna neistina. Drugi ima lijek za prostatu, drskost prevaranata je tolika da kao propagatore lažnih lijekova bez dozvole koriste imena uglednih profesora koji su to prisiljeni demantirati, komentirao je tada dr. Hozo.

Čini se da ovo nije prvi put da se koriste imena stvarnih i utjecajnih ljudi u svrhu lažne promocije proizvoda. Najčešći oglasi upravo su dijetetska pomagala, lijekovi za impotenciju i oni koji pomažu kod neizlječivih i teških bolesti. Evidentno se apelira na osobe koje imaju probleme o kojima im je neugodno razgovarati ili su zbog svoje situacije očajni i spremni isprobati bilo što u nadi da će im pomoći.

Uvjereni smo da Severinu nije tužio Savez nutricionista hrvatske, ali bude li voljna ona će svakako moći tužiti vlasnika ovog neuvjerljivog oglasa, a onda ako želi i uplatiti novce u Dječji fond. Samo bi ga onda prije toga trebalo osnovati, piše Slobodna Dalmacija.

20. travanj 2024 10:54