StoryEditorOCM
OstaloGradski vijećnici danas opet ukidaju "Musicu appassionatu"

Je li Gojanović već platila dio ceha ili je novi hrvatski uljeb?

12. lipnja 2019. - 20:32


Šibenska aktualna vlast na čelu s gradonačelnikom Željkom Burićem ne odustaje od ukidanja Festivala klasične glazbe Musica appassionata. Nakon što je ta tema još prije tri mjeseca bila uvrštena, pa povučena s dnevnog reda Gradskog vijeća, a nakon žestoke rasprave iz oporbenih redova, o sudbini jedinog šibenskog festivala klasične glazbe ovog četvrtka ponovo odlučuju šibenski vijećnici. Gradsko vijeće tako bi danas trebalo poništiti vlastitu odluku koju je donijelo 2010. godine.
Po nalogu šibenskog gradonačelnika Željka Burića, u protekla tri mjeseca gradska je revizija pročešljala poslovanje i financije Musice appassionate. Burić je, naime, na prošloj sjednici, vijećnicima obećao da će u ruke dobiti sve relevantne dokumente, uključujući i pismena izvješća bivše ravnateljice kazališta Nere Gojanović, ujedno i pokretačice i voditeljice Musice appassionate, „sa svim računima i to od prvog dana festivala“!

Revizijsko izvješće na klupe gradskih vijećnika sada je stiglo zajedno s prijedlogom o stavljanju izvan snage odluke o osnivanju Musice appassionate. Uputio ga je Odbor za društvene djelatnosti nakon što je prethodno ukidanje festivala potvrdilo Kazališno vijeće, a na prijedlog novog ravnatelja HNK u Šibeniku Jakova Bilića koji je na čelo te kulturne ustanove došao krajem prošle godine i od početka otvoreno govorio kako ne želi biti odgovoran niti stajati iza festivala, koji, pokazalo se, nije niti uvrstio u četverogodišnji program svog rada. Iako nikada nije decidirano rekao u čemu je problem, ustrajao je u tomu da se festival nakon 11 godina uspješnog promicanja klasične glazbe i ugošćavanja mnogih istaknutih glazbenika, ugasi. Prije negoli je revizija rekla svoje!

Što to Bilić zna, a šibenska javnost ne može saznati, premda osjeća i vidi se iz aviona, kako cijela priča škripi na sve strane? Što je vidio kada je kao ravnatelj počeo zavirivati u financijsku i inu dokumentaciju kazališta, a svoja otkrića,nema u to sumnje, podijelio s vrhom gradske uprave na čelu s Burićem, koji ga u gašenju festivala zdušno podržavaju.
Jer, revizijsko izvješće i nije otkrilo bogznašto! Nikakve velike financijske dubioze, nezakonitosti i krađe. Štoviše, revizori zaključuju kako bi s provedbom njihovih dviju preporuka festival mogao uspješno funkcionirati.
Na desetak stranica izvješća navodi se tako kako poslovanje Musice appassionte nije usuglašeno s odlukom o osnivanju donesenom u prosincu 2010. godine.

- Festival ima festivalsko vijeće koje je stručno savjetodavno tijelo i prati ostvarivanje programa rada festivala. Festivalsko vijeće razmatra i utvrđuje prijedlog ukupnog programa festivala, te utvrđuje sadržaj programskog i financijskog izvješća na sjednici festivalskog vijeća. Navedene radnje se nisu izvršavale, jer se festivalsko vijeće nije sastajalo, pa ostaje nejasno tko je utvrđivao prijedlog programa i podnosio programska i financijska izvješća – piše u izvješću. Ali, ne i podatak da je posljednjih godina na čelu tog vijeća, po funkciji, upravo gradonačelnik Željko Burić koji, ispada sada, uopće nije radio taj dio svog posla.
Također je utvrđeno da su u pojedinim ugovorima posebno iskazivani putni troškovi koji su se isplaćivali izvođaču bez obračunatih poreza, prireza i doprinosa što nije sukladno Zakonu o porezu na dohodak. Prilikom obračuna poreza i doprinosa za autorske honorare koristila se olakšica od 30 posto, a nije se koristio dodatni neoporezivi iznos od 25 posto sukladno Zakonu o pravima samostalnih umjetnika i poticanju kulturnog i umjetničkog stvaralaštva, iako su pojedini izvođači imali pravo na to prilaganjem potvrde mjerodavne strukovne umjetničke udruge. Time bi se, zaključuju revizori, znatno smanjili troškovi organizacije festivala.

Nadalje, unutarnja revizija utvrdila je da su troškovi festivala vjerojatno i veći negoli je prikazano, jer nedostaje dio dokumentacije, a dio troškova plaćao se s drugih proračunskih pozicija, iz čega se može zaključiti kako su u gradskoj upravi znali što se događa. O kolikim iznosim, odnosno troškovima je riječ iz izvješća se ne doznaje, kao što je izostala i analiza poslovanja po godinama već su samo popisani troškovi za izvođače, iznos za propagandni materijal, troškovi reprezentacije, smještaja, zarada od ulaznica… Prikaz bez analize, objašnjenja i rasčlambe zašto su, primjerice, jedne godine troškovi izvođača za tri koncerta iznosili 55 000 kuna, a sljedeće više od 100 000 kuna.
Svoj nalaz, revizori završavaju dvjema preporukama. Prva se odnosi na obračun autorskih honorara kako bi u ugovorenom iznosu bili uključeni svi troškovi izvođača, a druga na potrebu usklađivanja rada festivala s odlukom o njegovu osnivanju. Onom istom koju danas vijećnici trebaju ukinuti! I za koju se tvrdi kako nije implementirana niti u Statut kazališta niti u Odluku o osnivanju HNK u Šibeniku.

A kako su u ovom slučaju Statut i Odluka o osnivanju kazališta „sveto pismo“, sve će se slomiti na Musici appassionati koji više neće postojati. Očito, barem kako sada stvari izgledaju, ne i na onima koji nisu radili kako treba.
U, međuvremenu, ostala je nepoznanica je li Gojanović ipak platila dio svog ceha ili je postala novi uhljeb u Hrvatskoj. Jer, ukinuto joj je dosadašnje radno mjesto te u kazalištu više nije zadužena za glazbeni i glazbeno-scenski program, pa tako ni za godišnju koncertnu sezonu, premda je s obzirom za završenu Muzičku akademiju najkvalificiranija za to od svih zaposlenih u teatru. Potpisala je novi ugovor kao solistica, na određeno vrijeme, na dvije godine. Kao i većina umjetničkog osoblja. Iako, šibensko kazalište nema operu, pa bi Gojanović plaću mogla primati, a da glasa i ne pusti!

25. travanj 2024 08:48