StoryEditor
Budite fitMali trikovi

Kako smanjiti želju za nezdravom hranom? Donosimo nekoliko savjeta koji vam mogu pomoći da rjeđe ‘sagriješite‘

7. rujna 2020. - 14:46
Shutterstock

Samo oni s najčvršćom voljom neće nikada posegnuti za ukusnim grijesima, poput pomrita, sladoleda i drugih slanih ili slatkih grickalica. Istina je da nas ponekad nakon takvih 'prekršaja' boli želudac i imamo osjećaj krivnje, obećavamo sebi da ćemo ubuduće biti disciplinirani i da nećemo više podleći iskušenju, ali opet nas ugodan miris svježe pečenog kroasana osvoji i zaboravimo na obećanje.

Donosimo vam nekoliko korisnih savjeta koji mogu pomoći da rjeđe sagriješimo sa hranom i da sačuvamo umjerenost i dosljednost:

- Nemojte odustati od svega. Slušajte svoje tijelo. Barem se povremeno opustite i nagradite. Kod vrlo strogih dijeta, vaša želja, za određenom hranom može se još više povećati. Pridržavajte se pravila: jedite hranu koju stvarno želite rjeđe, ali u normalnim porcijama. Ako jedete manje, to neće umanjiti našu želju za njom.

- Pratite što najviše želite jesti. Je li to čokolada, pizza, krafna? Najbolje će biti ako napišete ono što najradije jedete, a zatim smislite strategiju za rješavanje nekontrolirane potrebe za određenom hranom.

- Pronađite alternativu. Umjesto pomfrita od običnog krumpira, pripremite ga od slatkog krumpira. Osjećaj u želucu neće biti tako težak. Postoje i zdravije alternative za slatke zalogaje. Malo se potrudite, saznajte koji su sastojci zdravija zamjena... i možete zgriještiti.

- Zavarajte se. Zaboravite na hranu koja vas privlači. Studija ovisnosti otkrila je da igranje tetrisa u trajanju od tri minute drastično smanjuje žudnju za određenom hranom. Možda imate i sami neku igru koja djeluje na istom principu. Ali možete želju odvratiti i tako što ćete nazvati prijatelja. Tretirajte to kao hitan poziv upomoć!

- Jedite pravilno složene obroke. Želite desert nakon večere. Umjesto toga popijte čaj od lavande sa žličicom meda i zadovoljit ćete želju za slatkim i zaspati još lakše zbog umirujućeg djelovanja lavande. Istina je čaj i komad torte nisu isto, ali vrijedi probati Možda će se vaša potreba za slatkim ipak smanji.

- Držite se rasporeda. Teško je, ali promjena će se dogoditi samo ako ga se pridržavate. Poštivanje rasporeda obroka imat će pozitivne posljedice za prehrambene navike i za vaš novčanik. Ako postavimo točno vrijeme obroka, nećete trebati grickalice čak tri dana, a zaštitit ćete i svoje novčanike od neplanirane kupovine.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Izdvojeno

23. veljača 2021 09:51