StoryEditor
Prostorija‘Green friday‘

Imate i vi neki dotrajali komad kojega se želite riješiti? IKEA u Hrvatskoj otkupljuje svoj stari namještaj, evo što sve morate napraviti

Piše O.I.G.
11. studenog 2020. - 22:42
Paul Barendregt

Tvrtka IKEA pokreće kampanju 'Green friday' u Hrvatskoj kao dio svoje nove globalne inicijative za promicanje i razvoj cirkularne ekonomije te održive potrošnje. Zapravo, IKEA je 'Black Friday' zamijenila s 'Green Friday', ali s tim da Ikein 'Green Friday' nije ograničen na jedan dan već duže traje - deset dana.

Tijekom tih deset dana treba napraviti online procjenu na Ikea webu (najkasnije do 03.12.), i kad se to učini, dobije se kod s kojim se sve do kraja godine može doći u IKEU, donijeti namještaj i onda definitivno potvrditi procjenu te uzeti (ili ne uzeti, ako se ne dogovorite) darovnu karticu s dogovorenim iznosom.

Eto, da i to prvi put doživimo. Svi oni koji su svoj dom opremili nekim komadom IKEA-ina namještaja u ovih nekoliko godina otkako je švedska kompanija otvorila svoj centar i u Hrvatskoj, pa ako misle da je dotrajao ili ga žele zamijeniti nekim novim, mogu taj isti komad sada prodati IKEA-i.

Kampanja započinje 24. studenog i traje do 3. prosinca, i u tom razdoblju zagrebačka IKEA ponudit će otkup namještaja po cijeni dvostruko većoj od njegove procijenjene vrijednosti, ali dvostruka ponuda vrijedi samo za kupce koji su članovi kluba "IKEA family", a sav vraćeni, otkupljeni namještaj tijekom navedenog razdoblja bit će doniran za projekte u zajednici kako bi se pomoglo onima koji su najviše pogođeni pandemijom COVID-19.

Napomenimo da obvezna online procjena namještaja treba biti provedena tijekom desetodnevnog trajanja kampanje 'Green friday'. U zamjenu za svoj namještaj kupci će dobiti vaučere s iznosom koji mogu potrošiti u robnoj kući u Zagrebu. Vrijednost vaučera ovisit će o stanju vraćenog namještaja.

Nakon ove kampanje, otkup namještaja će se nastaviti, a sve otkupljeno ponovno će se prodavati na odjelu "Kakvo je, takvo je" u robnoj kući.

- Više nego ikada prije svjesni smo svoje odgovornosti za dobrobit društva i planeta. Na tvrtkama poput naše leži odgovornost da u suradnji s kupcima, drugim tvrtkama, lokalnim zajednicama i vladom ponovno izgradimo održivi model ekonomije i pokrenemo promjene u svakodnevnim ponašanjima i aktivnostima. U ovome smo zajedno.

Pozivam sve da za "Black friday" ostvarimo nove "pogodbe" – koje će pridonijeti razvoju zajednice, a pritom biti sigurne - istaknuo je Aldo Lele, menadžer za održivost u organizaciji IKEA Jugoistočna Europa.

Iz IKEA-e preporučuju da procjenu vrijednosti svog namještaja naprave od kuće, uz pomoć internetskog alata koji koristi posebnu matricu cijena, ovisno o stanju namještaja.

Potom će dobiti QR kod, procijenjenu vrijednost i broj prijave predmeta. Svi predmeti trebaju se donijeti potpuno sklopljeni u robnu kuću IKEA Zagreb, na odjel Povrata i zamjena, od 24. studenog do kraja godine.

IKEA-ini zaposlenici provjerit će stanje svakog komada namještaja, a kupcu će se ponuditi konačna otkupna cijena. Ako je prihvate, IKEA će izvršiti otkup, a zauzvrat im dati vrijednosnu karticu s dogovorenim iznosom, dok će namještaj biti doniran ili prodan.

Kupci čiji vraćeni namještaj izgleda kao nov i bez ogrebotina dobit će vaučer čija je vrijednost 50 posto prvobitne cijene namještaja, dok će namještaj u vrlo dobrom stanju, s manjim ogrebotinama, IKEA otkupiti u vrijednosti od 40 posto od prvobitne cijene. Konačno, već isluženi namještaj s više ogrebotina bit će otkupljen u vrijednosti od 30 posto od prvobitne cijene.

Transformacija maloprodajnog poslovanja važan je dio cirkularnog putovanja Ingka Grupe, a kampanja "Green friday" dio je cjelokupnog putovanja prema stvaranju cirkularne i klimatski pozitivne tvrtke IKEA do 2030. godine, što uključuje sve njihove proizvode izrađene od obnovljivih ili recikliranih materijala.

Trenutačno 45 posto ukupnih globalnih emisija ugljika dolazi od načina na koji svijet proizvodi i koristi svakodnevne proizvode pa je ova kampanja priliku za rješavanje neodržive potrošnje i njezina utjecaja na klimatske promjene u doba godine kada se bilježi pojačana kupnja.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Izdvojeno

18. siječanj 2021 18:05