StoryEditor
Društvena mrežaKljučne razlike

Istraživanje pokazalo: 26% odraslih osoba u SAD-u informiraju se preko YouTubea, pitanje je uznemiravajuće - kakve su to vijesti i od koga dolaze?

30. rujna 2020. - 12:12
Samantha Sin/AFP

YouTube je postao važan izvor vijesti za mnoge Amerikance, piše Journalism. Prema tek objavljenoj studiji Pew Research Centera, 26% svih odraslih osoba u SAD-u kažu da vijesti dobiva na YouTubeu. Dok relativno mali broj tih ljudi kaže da im je to primarni izvor vijesti, većina ipak kaže da je to važan način na koji ostaju informirani.

To postavlja pitanje: Kakve vijesti Amerikanci dobivaju na YouTubeu i od koga ih dobivaju? Studija Pew Research Centera istražila je odgovore na ta pitanja na dva načina.

Jedan je putem ankete koje je provedena od 6. do 20. siječnja 2020. među 12 638 odraslih osoba u SAD-u, u kojoj su potrošači vijesti s YouTubea upitani o svojim iskustvima. Drugi način bio je analiza najpopularnijih YouTube vijesti i sadržaja videozapisa objavljenih u podskupini tih kanala u prosincu 2019.

Studija je pronašla vijesti etabliranih medijskih kuća i neovisnih kreatora vijesti koji na YouTubeu usporedo uspijevaju. Posljedično, etablirane medijske kuće više nemaju potpunu kontrolu nad vijestima koje Amerikanci gledaju – navodi Journalism.

Naime, većina osoba koje su sudjelovale u istraživanju kazale su da vijesti barem ponekad prate preko kanala medijskih kuća i neovisnih kanala na YouTubeu, dok se 23 posto ispitanih izjasnilo da vijesti često traže iz oba izbora. Pri tome, kanali povezani s medijskih kućama su ili službeni kanali vijesti poput CNN-a ili Fox News, ili oni koji sadrže određeni program, emisiju ili novinara iz tih medija, dok se neovisni kanali smatraju onima koji nemaju jasnu povezanost s bilo kojim vanjskim entitetom.

Analiza sadržaja potvrđuje da obje vrste kanala igraju istaknute uloge u medijskom ekosustavu YouTubea. Istraživanje je pokazalo da je među 377 najpopularnijih kanala za vijesti na YouTubeu 49 posto etabliranih medijskih kuća, te 42 posto neovisnih kanala (42%), dok je prostalih 9 posto kanala povezano s drugim vrstama organizacija.

Postoji nekoliko ključnih razlika između sadržaja koji se nalazi na neovisnim i etabliranim kanalima vijesti. Primjerice, tijekom analiziranog razdoblja (prosinac 2019.) novinske su organizacije objavile mnogo veći broj videozapisa od neovisnih izvora (33 naspram 12 za tipični kanal svake vrste), dok su videozapisi neovisnih kanala obično bili mnogo dulji (više od 12 minuta, u usporedbi s oko pet minuta za videozapise s kanala povezanih s medijskim kućama).

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Izdvojeno

29. studeni 2020 06:16