StoryEditor
Auto motoSUZUKI SX4 S-CROSS

Testirali smo: turbobenzinac s četiri cilindra osnažen mild hibridom

6. listopada 2020. - 06:22
Marko Miščević/Cropix

Suzukijev obiteljski crossover SX4 S-Cross tehnološki je vrlo sličan Vitari i samim time što je veći od vrlo popularnog japanskog SUV-a nudi veću udobnost i prostranost te malo više opreme u osnovom paketu. Pod teretom rigoroznih ekoloških normi poznati 1,4-litreni turbobenzinac (BoosterJet) u SX4 S-Crossu uparen je s 48-voltnim generatorom, a rezultat je mild hibridna izvedba čiju učinkovitost naglašava i emisija CO2 od samo 104 g/km. Koliko u Suzukiju drže do 4-cilindarskih agregata najbolje govori podatak da je iz svih modela „izbačen“ 1,0-litreni 3-cilindarski turbobezinac.

U tehničkom smislu, novi 4-cilindarski motor stare zapremine od 1,4 litre sada ima 95 kW ili 129 KS te 235 Nm okretnog momenta. Istodobno je dobio i 48-voltni električni sklop, koji raspolaže s dodatnih 10 kW ili 13,6 KS, pa SX4 S-Cross sada ima ukupno 143 KS i bitno manju emisiju CO2. Sa smanjenjem CO2 emisije, smanjuje se i potrošnja goriva, jer električni sklop pomaže motoru kad mu je najteže i najpotrebnije, odnosno kod ubrzanja i pretjecanja.

Također, novi motor raspolaže i s puno više okretnog momenta (235 Nm između 2000 i 3000 “điri”) pa se dobiva dojam vožnje puno snažnijeg motora, jer električni sklop u svakom trenutku pruža dodatnih 50 Nm svom benzinskom pandanu. Iznenađujuće je učinkovit s obzirom na to da ovdje nije riječ o skupoj klasičnoj hibridnoj tehnologiji s turbobenzincem koja je uparena s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem.

Uz već spomenuti 48-voltni generator koji ima funkciju pomoćnog motora pri snažnijim ubrzanjima, električni sklop čini još mala litij-ionska baterija od 8 Ah smještena ispod suvozačeva sjedala. Na potrošnju uz to utječe i činjenica da čitav hibridni sklop ima tek 15 kilograma pa zbog mild hibridne tehnologije S-Cross nije opterećen masom. To se osjeća i u vožnji, gdje japanski obiteljski crossover sa svojih 1,2 tone i dalje djeluje lepršavo i poletno.

S ovim agregatom uz pomoć mild hibridnog sklopa SX4 S-Cross postiže najveću brzinu od 190 km/h te od 0 do 100 km/h ubrzava za 10,2 sekunde. Struja olakšava kretanje s mjesta, no bitno pomaže i kod međuubrzanja, posebno u niskim „đirima“. Električni sklop tada se udružuje s turbinom i nudi ravnomjerno ubrzanje. Što se tiče potrošnje, ona se prema tvorničkim podacima za inačicu s prednjim pogonom kreće između 4,2 i 5,2 l/100 km, što daje prosjek od 4,6 l/100 km.

Što se tiče ostalog, SX4 S-Cross raspolaže s jednakim adutima s kakvim se predstavio 2016. godine prilikom redizajna druge generacije. Tada je, između ostaloga, na prednju armaturu smješten i pregledni središnji zaslon multimedije od 7 inča. I danas oduševljava jednostavni pristup funkcijama, a posebno nestvarnom jasnoćom prikaza stražnje kamere.

Slika je izuzetno oštra te je hvale vrijedna pomoć pri manevriranja unatrag na parkiralištu, to više što parkirni senzori nisu dostupni u opremi GL+ kojim je bio opremljen naš testni crossover. Prtljažnik je i dalje osnovnog obujma 430 litara, koji je sklapanjem stražnjih naslona povećava na 1269 litara.

Važno je naglasiti da su u današnjem SX4 S-Crossu pojedini sigurnosni sustavi i drugi elementi dostupni u serijskoj opremi. To se u prvom redu odnosi na glavna i dnevna svjetla u LED tehnologiji, potom na klima automatski uređaj u svim paketima opreme, kao i adaptivni tempomat koji prati promet i štiti od sudara, te nimalo manje bitan automatski sustav kočenja.

Kako bi zadovoljili sve više standarde sigurnosti i udobnosti, kao i sve veće prohtjeve kupaca, svaki novi SX4 S-Cross već i u baznoj opremi još ima: sustav pomoći kretanja na uzbrdici, središnje daljinsko zaključavanje, električno pokretanje prednjih stakala, audiosustav s Bluetooth povezivanjem, limitator brzine, sjedala podesiva po visini, te naravno ABS, ESP, sedam zračnih jastuka i još puno korisnih “sitnica”.

Testni model s 1,4-litrenim 4-cilindarskim turbobenzincem i blagim hibridnim sklopom, ručnim 6-stupanjskim mjenjačem i pogonom na prednje kotače, te paketom opreme GL+ košta 19.705 eura. Dodatna oprema je jedino metalik boja pa je cijena testnog obiteljskog crossovera 20.090 eura.

SADRŽAJ OMOGUĆIO ATT SPLIT

Tehničke karakteristike

Motor: 4-cilindarski, turbobenzinski + 48-voltni generator

Obujam: 1373 ccm

Snaga: 129 KS pri 5500/min; S električnim sklopom: 143 KS

Okretni moment: 235 Nm pri 2000-3000/min

Mjenjač: ručni, 6 stupnjeva

Pogon: prednji

Dimenzije: 4300 x 1785 x 1580 mm

Međuosovinski razmak: 2600 mm

Prtljažnik: 430/1269 l

Ubrzanje: 10,2 s

Najveća brzina: 190 km/h

Potrošnja: 4,2/4,6/5,2 l/100 km

Cijena: testni model 19.705 eura, s doplatama 20.090 eura

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Izdvojeno

30. studeni 2020 08:08