StoryEditor
Auto motoSUZUKI SWIFT HYBRID

Test rabljenog: ‘blagi‘ hibrid za dulji život benzinca s četiri cilindra

13. listopada 2020. - 07:15
Vladimir Dugandžić/Cropix

Nakon što je četvrta generacija Swifta donijela visoku razinu udobnosti, te sjajne vozne osobine koje su u vrhu klase, mali Suzuki oplemenjen je "blagim" ili mild hibridnim pogonom SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki) koji je u kombinaciji s 1,2-litrenim atmosferskim benzincem DualJet snage 90 KS, te prednjim ili pogonom na sve kotače.

Ovog puta smo testirali rabljenu verziju Suzuki Swifta s prednjim pogonom iz 2019. godine koja je u tom kratkom razdoblju prešla tek 8500 kilometara. Netko će kazati kako ovakav automobil i nije neki primjer rabljenog vozila, ali nama je bio interesantan upravo zbog njegovog mild hibridnog pogona i činjenice da je spomenuti pogon relativno nov, te sve prisutniji u novim izvedbama modela različitih proizvođača.

Rabljeni Swift pokreće 1,2-litreni 4-cilindarski atmosferski benzinac DualJet čija je snaga s 94 prigušena na 90 KS i okretnim momentom od 120 Nm pri 4400 "điri" u kombinaciji s "blagim" hibridnim pogonom SHVS. Za prosječnu potrošnju koja je ekvivalent emisiji CO2 od samo 94 g/km veliki dio zasluga ima "blagi" hibridni sustav.

Sustav SHVS se sastoji od laganog, kompaktnog ISG-a (Integrated Starter Generator) – generatora koji ima funkciju elektromotora i pomaže benzinskom motoru kad mu je potrebna dodatna snaga, te lagane i visoko učinkovite litij-ionske baterije težine 6,2 kilograma, s izvanrednim performansama punjenja i isporuke energije prilikom usporavanja i kočenja.

Ovo je optimalni hibridni sustav za kompaktne automobile, smišljen kako bi ponudio lakoću, jednostavnost i uštedu prostora, bez narušavanja voznih osobina, odnosno čak doprinoseći boljim voznim karakteristikama. Naziv "meki" ili "blagi" hibrid dobio je zbog toga što je ISG uređaj s funkcijom elektromotora samo ispomoć i dodatni impuls benzincu te mu daje dodatnih 50 Nm okretnog momenta.

Međutim, hibridni Swift ne može voziti isključivo na struju, poput klasičnih hibridnih automobila. Generator služi kao pokretač motora prilikom paljenja kako bi se to obavilo tiho i glatko. Istodobno, kada je motor u mirovanju, odnosno ugašen, primjerice na semaforu, električni sustavi struju dobivaju iz baterije, štedeći gorivo. Prilikom kočenja ISG sustav koristi energiju usporavanja kako bi proizveo električnu energiju koja se pohranjuje u bateriju.

U kombinaciji s ručnim 5-stupanjskim vrlo preciznim mjenjačem i odlično proračunatim stupnjevima prijenosima benzinac, čija se snaga prenosi na prednje kotača na rabljenom vozilu, vrlo je živahan, što je naročito primjećuje u odnosu na prethodnika. Razlog leži u činjenici da je novi model lakši od prethodnika (120 kg), te je testni model težio tek 900 kilograma.

S tako laganom karoserijom benzinac od 90 KS bez problema izlazi na kraj, te nam se čini da u realnim okvirima bolje ubrzava, te "stotku" hvata za 11,9 sekundi. Postiže maksimalnu brzinu od 180 km/h pri čemu mu je prosječna potrošnja 4,0 l/100 km, ali prema tvorničkim podacima.

Osnovni paket opreme GL AC sadrži serijski ABS i ESP za aktivnu sigurnost, kao i sustav pomoći pri naglom kočenju, dok su za pasivnu sigurnost tu zračni jastuci za vozača i suvozača, bočni airbagovi i zračne zavjese. Za veću udobnost u standardnu opremu ulazi i ručni klima-uređaj, kao i zatamnjena stražnja stakla, te staklo vrata prtljažnika. Vanjski retrovizori su električno podesivi, kao i podizači prednjih stakala. Dnevna svjetla su u LED tehnologiji integrirana u prednji branik.

Na kožnom kolu upravljača su komande audio sustava, kao i komande za hands-free telefoniranje. Hibridni Swift ide s tri paketa opreme, a testni je bio opremljen srednjim paketom GL+ AC. Dodatno na osnovni GL AC paket opreme ide srednji GL+ AC koji još ima aluminijske 16-colne naplatke, set za popravak gume, prednje maglenke, zatamnjena stražnja stakla, 7-inčni infotainment sustav, Bluetooth, kameru za vožnju unatrag, grijanje prednjih sjedala...

SADRŽAJ OMOGUĆIO ATT SPLIT

Tehničke karakteristike

Motor: 4-cilindarski, benzinski, 16V

Obujam: 1242 ccm

Snaga: 90 KS pri 6000/min

Okretni moment: 120 Nm pri 4400/min

Mjenjač: ručni, 5 brzina

Pogon: prednji

Dimenzije: 3840 mm x 1735 mm x 1495 mm

Međuosovinski razmak: 2450 mm

Prtljažnik: 265/579 l

Ubrzanje: 11,9 s

Najveća brzina: 180 km/h

Potrošnja: 3,7/4,0/4,5 l/100 km

Cijena: rabljeni model 90.000 kuna

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Izdvojeno

13. listopad 2020 07:15