StoryEditorOCM
Auto motoinovativni model

Opel je prije četvrt stoljeća predstavio Astru G: bila je prva s potpuno galvaniziranom karoserijom

5. svibnja 2023. - 12:00

Opel je 1991. godine predstavio Astru F kao nasljednika Opel Kadetta i označio početak novog poglavlja priče o uspjehu u kompaktnoj klasi. Astra F postala je apsolutni bestseler i najprodavaniji Opelov model svih vremena. Njezin nasljednik predstavljen je 1998. sa svim preduvjetima da nastavi nevjerojatan uspjeh prethodnog modela.

Opel Astra G obilježena je brojnim inovacijama, bila je prvi Opelov automobil s potpuno galvaniziranom karoserijom. Osim prozirnih H7 prednjih svjetala koja su davala 30 posto jaču svjetlost, aktivnu sigurnost u vožnji osigurala je novorazvijena DSA (Dynamic Safety Action) šasija. Osim toga, kupcima je na raspolaganju bila iznimno raznovrsna ponuda karoserija. Astra G također je u idućim godinama dokazala svoj potencijal automobila vrhunskih performansi kao moćna Astra OPC i Astra V8 Coupé, koja se natjecala na njemačkom prvenstvu touring automobila i 24-satnoj utrci na Nürburgringu.

Astra G stoga ima mnogo sličnosti s najnovijom generacijom Astre. Opel je otvorio još jedno, potpuno novo poglavlje svoje priče o uspjehu u kompaktnoj klasi. Nova Astra zapanjuje svojim odvažnim i jasnim dizajnom, koji ne samo da uključuje karakteristično lice brenda Opel Vizor, nego i potpuno digitalni, intuitivni kokpit Pure Panel. Također prvi put dolazi u električnoj izvedbi: kao moćan plug-in hibrid i električno vozilo s baterijom Opel Astra Electric, koja će uskoro biti na raspolaganju kupcima.

S obzirom na velika očekivanja koja je Opel Astra G morala ispuniti krajem 90-ih, ne čudi da je razvojni put ovog automobila bio revolucionaran. Opel je pod svaku cijenu morao ponoviti uspjeh prethodnika. Zato je razvojni tim tijekom planiranja druge generacije Astre odlučio potražiti nadahnuće na potpuno drugom mjestu.

U proljeće 1998. Astra G predstavljena je kao hatchback s troja i petera vrata i kao karavan, a sve izvedbe imale su dizajn nalik coupéu. Ubrzo nakon toga uslijedili su limuzina s četiri vrata, coupé, gospodarsko vozilo Astravan i kabriolet kao zastupnici svih najvažnijih stilova karoserija. Potpuno nova, druga generacija Astre zablistala je vlastitim dizajnom, koji je uključivao tada karakterističnu trapezoidnu rešetku hladnjaka, dinamični klinasti prednji dio s vjetrobranskim staklom povučenim prema naprijed i produženom linijom krova, kao i visokom središnjom linijom, zbog koje je i model s troja vrata izgledao kao coupé. To se također odrazilo na najbolji aerodinamički koeficijent otpora u klasi.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
24. travanj 2024 13:57