StoryEditor
Auto motoopel mokka

Nova generacija kompaktnog SUV-a privlači pogođenim proporcijama te dobro odmjerenim detaljima, u ponudi ostaju klasični motori

2. listopada 2020. - 06:28

Nakon električnog izdanja Mokke, Opel je službeno obznanio da ne odustaje od proizvodnje ovoga kompaktnog SUV-a s motorima s unutarnjim izgaranjem, dakle s klasičnim benzincima i dizelašima. Mokka je i prvi model na kojem je prikazano novo "lice" brojnih budućih modela, a koje nosi naziv Vizor.

Ta prednja maska sada sadrži i redizajnirani logo "munje", Blitz te središnje poravnato ime samog modela na stražnjem dijelu vozila. U putničkoj kabini, nova Mokka ujedno je i prvi Opel s novom generacijom posve digitalnog kokpita Pure Panel. Uz to, Mokka je i prvi Opel dostupan na početku prodaje s električnim pogonom, kao i visokoučinkovitim motorima s unutarnjim izgaranjem. Nova Opel Mokka u Njemačkoj se već može naručiti po početnoj cijeni od 19.990 eura.

Nova Mokka privlači pogođenim proporcijama te dobro odmjerenim detaljima. Kratki prevjesi i široki stav tipični su za hrabar, čist izgled kompaktnog peterosjeda dugog 415 centimetara. Najupečatljivija značajka sprijeda je nepogrešivi Vizor.

Kao i kod integralne zaštitne kacige, zaštitni vizir prekriva novo Opelovo lice integrirajući masku vozila, LED svjetla i novodizajnirani logo "munje" u jednom elementu. Zanimljivo je da je Mokka nastala na dva centimetra duljem međuosovinskom razmaku, a istodobno je 12,5 cm kraća od prve generacije. Istovremeno pruža dovoljno mjesta za petero putnika te je osigurano i do 350 litara prtljažnog prostora.

Zahvaljujući korištenju CMP platforme, odmah na početku prodaje kupcima su na raspolaganju tri vrste pogona, onaj potpuno novi, električni, te dvije verzije visokoučinkovitih motora s unutarnjim izgaranjem. Mokku-e pokreće elektromotor od 136 KS s 260 Nm maksimalnog okretnog momenta. Ponudu klasičnih motora otvara 1,2-litreni turbobenzinac od 100 KS. Ovaj motor dolazi uparen sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem. Iznad njega je 1,2-litreni "turbak" od 130 KS.

Na ovom je motoru moguće odabrati i 8-stupanjski automatski mjenjač. Kod manjeg motora na raspolaganju je i 205 Nm okretnog momenta, i to pri 1750 "điri". Pri istim okretajima kod snažnijeg je modela dostupno 230 Nm. Verzija s automatskim mjenjačem ima deklariranu potrošnju od 4,8 l/100 km, dok je kod ručnog mjenjača ona 4,5 l/100 km. Slabiji model troši, pak, 4,6 l/100 km. Jedina dizelska opcija na početku prodaje je 1,5-litreni model koji pri 3500 "điri" razvija 110 KS. U kombinaciji je sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem, dok mu je potrošnja 3,8 l/100 km.

I kod Mokke je Opel primijenio svoj već poznati recept – pružanje inovativne tehnologije koja je poznata iz višeg segmenta vozila. Uključuje napredne sustave poput adaptivnog tempomata (ACC), koji koristi radar i kamere te je funkcionalan u području od 30 do 180 km/h. Tu je i sustav aktivnog držanja voznog traka te sprječavanja frontalnog sudara, koji funkcionira već iznad brzine od 5 km/h. Sustav osvjetljenja također nudi vodeću tehnologiju s prilagodljivim, i stoga bez odsjaja, IntelliLux LED Matrix svjetlima s 14 elemenata, što je jedinstveno u Mokkinu tržišnom segmentu.

Kao i kod Insignije, Astre i nove Corse, sustav svjetala omogućuje vožnju stalno uključenim dugim svjetlima, a koja se, po potrebi, automatski prilagođavaju uvjetima na cesti. Sve inačice modela standardno se isporučuju s električnom parkirnom kočnicom, kao i sustavom prepoznavanja prometnih znakova. Dostupni su i kamera za stražnji pogled od 180 stupnjeva, automatska pomoć pri parkiranju te upozorenje za mrtvi kut.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Izdvojeno

28. studeni 2020 09:18