StoryEditor
Auto motoSUZUKI SWIFT HYBRID

Najjeftiniji, najopremljeniji i najmanje troši

29. rujna 2020. - 06:26
Suzuki

Četvrta generacija Suzuki Swifta predstavljena je 2017. godine na salonu u Ženevi kao gradski automobil za europsko tržište i s njim je postignut pun pogodak. Swift je još od početka devedesetih godina prošlog stoljeća postao omiljen japanski gradski automobil hrvatskih vozača i vozačica.

Sada je na scenu stupio novi Swift koji je oplemenjen poboljšanim „blagim“ hibridnim 12-voltnim pogonom SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki) u kombinaciji s 1,2-litrenim 4-cilindarskim atmosferskim benzincem čija je snaga prigušena za sedam „konja“, sa 90 na 83 KS, te može biti u kombinaciji s prednjim ili pogonom na sve kotače. Istodobno, dolazi u kombinaciji s ručnim 5-stupanjskim mjenjačem ili bestupanjskim CVT mjenjačem.

Najnoviji Swift predstavlja napredak usmjeren na podizanje razine sigurnosti vozača i putnika kroz evoluciju i inovacije. Uz svoj stilski vanjski dizajn u kompaktnoj veličini od samo 3840 mm, Suzuki Swift ima izvrsnu vidljivost, prostranu kabinu i dovoljno prostora za prtljagu. Novi gradski automobil osvježen je preuređenom maskom, branicima i djelomice svjetlima, novim dizajnom 16-colnih naplataka (klasičnih i poliranih), a sitnih kozmetičkih ima i na stražnjim svjetlima. Sve skupa Swift ostavlja svježiji dojam, s još malo više japanskog retro stila nego do sada.

Podebljana je i unaprijeđena i oprema za sigurnost pa su sada dostupni i radarski reguliran rad tempomata, sustav upozorenja na mogućnost sudara s automatskim kočenjem putem radara, kamera ili lasera, upozorenje na izlazak iz trake, nadzor mrtvog kuta, prepoznavanje pokretnih objekata iza automobila... Jednom riječju gradski automobil dobio je sve sigurnosne sustave koji su do sada bili privilegija daleko većih i skupljih vozila.

Suzuki je svoju 1,2-litrenu Dualjet tehniku prvi put predstavio 2014. godine, u početku u Swiftu, a zatim korišten u modelima Baleno i Ignis. Ovaj je motor sada zamijenjen novim Dualjet agregatom koji nudi manju potrošnju goriva i niže emisije CO2. Maksimalna izlazna snaga je 83 KS pri 6000 „điri“ s okretnim momentom od 107 Nm pri samo 2800 „điri“. Za ubrzanje od 0 do 100 km/h potrebno mu je 12,2 sekundi s CVT mjenjačem.

Ako je uparen s ručnim 5-stupanjskim mjenjačem Swift ubrzava do „stotke“ za 13,1 sekundu. Maksimalna brzina ovog gradskog automobila s ručnim mjenjačem je 180 km/h, a CVT mjenjačem 175 km/h. U slučaju da Swift ima pogon na sve kotače krajnja brzina mu je 170 km/h, a ubrzanje od 0 do 100 km/h postiže za 13,8 sekundi.

Osvježeni 1,2-litreni 4-cilindarski motor koji pokreće najnoviji Swift ima novi sustav dvostrukog ubrizgavanja i nudi snažan odziv i visoku učinkovitost goriva. Ova ravnoteža na visokoj razini omogućena je napretkom koji uključuje električni usisni VVT (promjenjivo vrijeme ventila), uljnu pumpu s promjenjivim zapreminom i električne mlaznice za hlađenje klipa.

Potrošnja goriva dodatno je poboljšana uparivanjem ovog atmosferskog benzinca s hibridnim sustavom koji pokreće nova litij-ionska baterija nadograđenog kapaciteta s 3 Ah na 10 Ah radi poboljšanja učinkovitosti povrata energije. S jačom električnom instalacijom hibridni sustav troši i manje goriva, tako da je sada prosjek potrošnje u kombiniranim uvjetima vožnje 3,9 l/100 km što je ekvivalent emisiji CO2 od samo 88 g/km.

Dostupan kao standardna oprema za sve Swift modele, nadograđeni 12-voltni hibridni sustav kompaktna je i lagana jedinica koja uključuje integrirani generator startera (poznat kao ISG) koji djeluje i kao generator i kao pokretač. ISG se pokreće remenom i pomaže motoru tijekom polaska i ubrzanja vozila, a također generira električnu energiju regenerativnim kočenjem. ISG jedinica ima izlaznu snagu od 2,3 kW sa okretnim momentom od 50 Nm, a dijelovi sustava dodaju samo 6,2 kg ukupnoj težini automobila.

Osnovna verzija 1,2-litrenog Hybrida od 83 KS, 5-stupanjskim ručnim mjenjačem i prednjim pogonom, te s klimom, kožnim volanom LED projektorskim svjetlima i drugim praktičnim sitnicama košta 99.460 kuna. Za inačicu s CVT mjenjačem treba doplatiti sedam tisuća kuna, a za pogon 4x4 još 12.000 kuna.

SADRŽAJ OMOGUĆIO ATT SPLIT

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Izdvojeno

26. studeni 2020 16:19