StoryEditor
Auto motoVOLKSWAGEN ID.3

Golf na električni način: prvi modeli bit će s baterijom kapaciteta 58 kWh uz autonomiju do 420 km

23. rujna 2020. - 06:24
Volkswagen

Volkswagen je virtualnim putem zbog pandemije koronavirusa predstavio potpuno električni model ID.3, i to je prvi automobil iz MEB serije električnih vozila potpuno neutralan u pogledu emisija CO2. Istodobno impresionira dinamikom vožnje karakterističnom za električne automobile, potpuno je umrežen te će u posebnoj izvedbi modela ID.3 1ST biti dostupan u tri varijante opreme, omogućujući električne dosege do čak 420 kilometara po WLTP sustavu.

Svi modeli ID.3 1ST opremljeni su baterijom koja raspolaže kapacitetom od 58 kWh. U serijskoj će verziji u ponudi biti i manja baterija kapaciteta 45 kWh i autonomijom do 330 km te veća baterija od 77 kWh i dosegom do 550 kilometara.

Zahvaljujući mogućnosti brzog punjenja bateriju modela ID.3 1ST sa snagom punjenja od 100 kW moguće je napuniti u roku od 30 minuta za doseg od oko 290 kilometara (WLTP) ili 200 km za vožnje autoputom – znatno više nego što je dosad bilo uobičajeno u segmentu kompaktnih vozila. Osiguran je dugi vijek trajanja jer Volkswagen na baterije modela ID.3 daje osam godina odnosno 160.000 kilometara jamstva.

Električni pogon modela ID.3 sastoji se od električnog motora integriranog u stražnjoj osovini uključujući elektroniku i mjenjač, zatim kompaktne visokonaponske plosnate baterije smještene u podvozju i dodatnih agregata integriranih u prednjem dijelu vozila kao što je kompresor klima-uređaja ili sklop upravljača. Elektronika upravlja protokom visokonaponske energije između motora i baterije, pretvarajući pritom istosmjernu struju (DC) pohranjenu u bateriji u izmjeničnu struju (AC) za motor.

Istovremeno se istosmjerna strujna mreža od 12 V opskrbljuje niskim naponom pomoću DC/DC pretvarača. Prijenos snage s motora na stražnju osovinu odvija se preko 1-stupanjskog mjenjača. Motor, elektronika i mjenjač čine kompaktnu cjelinu. Položaj akumulatora u podnici vozila pozitivno utječe na neutralne karakteristike upravljanja jer se težište modela ID.3 pomiče prema dolje kao kod trkaćeg automobila. K tomu se model ID.3 odlikuje optimalnom raspodjelom težine između prednje i stražnje osovine.

ID.3 dugačak je otprilike kao Golf, ali ima superioran međuosovinski razmak u klasi, zahvaljujući svojim kratkim prevjesima. Što se dimenzija tiče, ID.3 s četverim vratima dug je 4261 mm, širok 1809 mm i visok 1552 mm, dok mu međuosovinski razmak 2765 mm. Masa praznog vozila iznosi minimalno 1719 kilograma, a maksimalno opterećenje između 416 i 541 kilograma, ovisno o opremi. Koeficijent otpora, odnosno cw-vrijednost iznosi jako niskih 0,267.

ID.3 k tomu nudi promjer okretaja od samo 10,2 m, što je usporedivo s malim vozilom i idealno za grad. Unutrašnjost bez središnjeg tunela nudi iznenađujuće puno prostora te zahvaljujući osjećaju prostora kao u nižoj srednjoj klasi postavlja nove standarde u kompaktnoj klasi. Osim pet mjesta za sjedenje u modelu ID.3 1ST, tu je i volumen prtljažnika od 385 litara iza drugog reda sjedala.

Na početku prodaje kupcima će na raspolaganju biti izvedbe sa srednjom baterijom kapaciteta 58 kWh i dosegom od 426 km. Ulazni model nazvan ID.3 Life će tako biti dostupan od 289.747 kuna dok će najskuplja izvedba u početku prodaje biti ID.3 Max i koštat će 357.377 kuna.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Izdvojeno

22. listopad 2020 18:33