StoryEditor
Auto motoBMW SERIJE 5

Bavarska ‘petica‘ za čistu desetku: dizajnerski oštrija i tehnološki naprednija, s gotovo svim mild-hibridnim te dva plug-in hibridna motora

6. listopada 2020. - 11:50

Popularna limuzina BMW serije 5 koja je nedavno osvježena stigla je u prodajne salone tvrtke Tomić & Co. kao prava riznica novih tehnologija uz mild hibridne motore. Da se radi o jednom od najprodavanijih modela bavarskog proizvođača govori i podatak da je sedma generacija od 2017. godine, koliko je na tržištu, prodana u više od 600.000 primjeraka.

Nijemci nisu ušli bezglavo u posao, nego su temeljito pripremili teren za novi uspon, kako za limuzinsku izvedbu generacijske oznake G30, tako i za karavanski G31. Jer nakon „trice“, BMW-ova „petica“ je dohodovno, tržišno i statusno najvažniji model u gami bavarske tvrtke.

Novi BMW serije 5 kao predvodnik nove generacije općenito dolazi u varijantama benzinskog i dizelskog motora, ali i kao Plug-in Hybrid. Prava je sportska limuzina impresivne vozne dinamike koja već na prvi pogled odaje dojam stilskog atletizma koji se posebno izražava u dinamičnoj silueti. Čiste površine i precizne konture elegantnom vanjskom izgledu istovremeno daju modernu i tehničku atmosferu.

Prednji dio limuzine dugačke 496 centimetra izgleda kao velika kopija nove serije 3, što ne čudi s obzirom na uspješan izgled „trojke“. Izgled prednjeg dijela mješavina je Serije 3 i Serije 7, ali je izostavljena predimenzionirana maska hladnjaka koja se sjajno slaže s novim branicima i LED ili laserskim svjetlima oštrije i agresivnije grafike kao kod „sedmice“. BMW Laserlight u radu dugih svjetala osvjetljavaju do 650 metara, što je dvostruko više nego kod uobičajenih farova, a bolja vidljivost u mraku značajno povećava sigurnost.

I straga se vide promjene, ali nešto decentnije: nova je grafika LED svjetala koja će biti najzamjetnija, nov je završetak ispušne cijevi u trapezoidnoj formi, a u paketu M isporučuje se i difuzor djelomice osvježenih linija i koncepcije. U sklopu redizajna dolaze i nov dizajn aluminijskih naplataka veličine 18 do 20 cola, četiri nove boje karoserije i crvena kočna kliješta, u sklopu sportskih paketa.

U konačnici, treba se složiti da je izgled dobio na dinamici i oštrini i veliki BMW konačno opet izgleda kako spada. Zahvaljujući tipičnim BMW proporcijama, kao što su dugački međuosovinski razmak, prošireni poklopac motora i fluidna linija krova, nova Serija 5 uvijek će se isticati na cesti. Precizne konture pružaju fascinantan kontrast prostranim površinama, stvarajući moderan i puristički izgled.

U unutrašnjosti naglasak je stavljen manje na dizajnerske finese, a više na tehnologiju. Gotovo svi multimedijski i sigurnosni gadgeti dignuti su na višu razinu, u sferu visoke sofisticiranosti, uključujući i novu trodimenzionalnu vizualizaciju svih funkcija putem novog ekrana od 10,25 ili 12,3 inča. U dizajnerski i ergonomski jednom od najboljih interijera u klasi najviše novosti ima u multimediji i sigurnosti. Naravno, u igri su i nove komponente opreme i materijala, a isto tako i kombinacija boja.

Doradama na ovjesu „petica“ se vozi bolje, naročito u M paketu s unaprijeđenim Active Steering sustavom upravljanja. Najveće novosti, međutim, vezane su za elektrifikaciju svih 4-cilindarskih i 6-cilindarskih dizelskih i benzinskih motora (dosad samo 520d). Svi postaju mild-hibridi s 48-voltnom električnom instalacijom i baterijom snage 11 KS, kao generatorom boljih performansi i niže potrošnje.

Tu su i plug-in hibridne verzije eDrive, kao kombinacija benzinskog i električnog pogona u ojačanom modelu 530e (ukupno 292 KS) te novom 545e (ukupno 394 KS). Prvi ima doseg vožnje samo na struju 53 do 62 kilometra, a drugi 54 do 57, ovisno o pogonu. Na vrhu ponude bit će također poboljšan, ali čisti benzinski M550i sa 4.4-litreni V8 motorom (530 KS) i pogonom na sve kotače.

Obujam prtljažnika BMW-ove limuzina serije 5 ostaje 530 litara, ali kod inačice s hibridnim pogonom smanjen je na 410 litara. „Petica“ u karavanskoj verziji omogućuje vlasnicima benzinskih i dizelskih modela povećanje prtljažnog prostor s 560 na 1700 litara. Veličina prtljažnika u novim plug-in hibridnim modelima Touringa (karavan) također je malo ograničena pozicioniranjem visokonaponske baterije koja štedi prostor ispod stražnjih sjedala. Preklapanjem naslona stražnjih sjedala 40:20:40 povećava se kapacitet prtljažnika s 430 na maksimalnih 1560 litara.

SADRŽAJ OMOGUĆIO TOMIĆ & Co.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Izdvojeno

27. studeni 2020 23:16