Za prste polizat' Pogledajte kako je bilo na Šibenskom marendinu: glavna zvijezda je bila čuvena luganiga

Za prste polizat'

"Šibenski marendin" naziv je projekta kojega je s ciljem promocije originalne šibenske luganige, kao autohtonog gastro proizvoda inicirala udruga "Volim Šibenik" u suradnji sa Turističkom zajednicom grada Šibenika te uz potporu pet šibenskih hotela - Bellevue, Jadran, Heritage Hotel King Krešmir, Heritage Hotel Life Palace i Panorama.

Uz zamisao da se to jelo nađe u stanoj ponudi spomenutih hotela, svaki od njih je pripremio svoj "Šibenski marendin" temeljen na originalnoj šibenskoj luganigi, maloj aromatičnoj kobasici koja se u Šibeniku priprema po posebnoj recepturi iz 1922. godine i sadrži četiri izvorna sastojka po kojima se razlikuje od talijanske luganige, te autentičnoj pikantnoj vatrenoj šibenskoj kobasici "Hajduk Brne Šuško".

U hotelu Panorama, tako, nudili su se domaći rezanci s pečenim luganigama u umaku od kadulje, u hotelu Bellevue zamamne su bile flambirane luganige, u hotelu Jadran kuhar Krešimir Juraga nije bio ništa manje maštovit ponudivši cijeli spektar jela sa luganigama, dok je u Heritage Hotelu King Krešimir osmišljena egzotična lepeza okusa u jelima kao što su bili Ramen s luganigama i sirovim jajem s kupusom umjesto pašte, Empanadas punjene luganigom, mrkvom i mirodijama te, po zamisli filipinske kuharice Elovelle, tortilla s luganigom i "Hajduk Brne Šuško" kobasicom.

Maštovita, inovativna i ukusna bila su jela bazirana na šibenskoj luganigi koja su pripremljena i u obližnjem Heritage Hotelu Life Palace. "Hajduk Brne Šuško" kobasica se u fritaji odlično sparila s povrćem i kapulicom, ali i s palentom i džemom, kiselim kupusom i pancetom, povrćem kuhanom u pivu i vinu, slatkim chillyjem i povrćem, ali i klasičnoj kombinaciji s blitvom i češnjakom.

Zadovoljstvo kuharskom kreativnošću nakon gastro ophodnje od hotela do hotela nije krio Paško Rakić, šibenski dogradonačelnik. Zamjetan je, rekao je, silan trud i želja ugostitelja da se od šibenske luganige napravi gastro brend i valjalo bi sinergijom Turističke zajednice i ugostitelja osmisliti gastro turu Šibenikom jer grad ima takav potencijal.

Za prisutnost i promociju izvornih jela u ugostiteljskoj ponudi, ali i autohtonih vina, zauzeo se i Dino Karađole, direktor TZ grada Šibenika.

Naslovnica Fotogalerija