StoryEditorOCM
DubrovnikFIJASKO OD 100.000 KUNA

Crtić ‘Dubrovnik – safe vacation‘ turistički promašaj ljeta!

Piše Kristina Filičić
2. srpnja 2020. - 20:46
Animirani film 'Dubrovnik – safe vacation' dio je marketinške kampanje Grada Dubrovnika i gradske Turističke zajednice u vremenu tzv. revitalizacije postkorona turizma. Naručitelji 1,33 minute dugog crtića vrijednog 100 tisuća kuna, planiraju ga plasirati na domaćem i stranim tržištima, u zrakoplovima i na kruzerima koji bi (valjda) trebali uplovljavati tijekom 2020. u Dubrovnik. Grad i TZ su se odlučili na iskorak od uobičajenog reklamiranja i prekrasne dubrovačke vizure umjesto živom, prikazati onom nacrtanom slikom. Dok je nekima to dobra ideja, drugi ga nazivaju uratkom za najmlađe.

Crtić u kojem glavni glumac vitez Orlando gledateljima priča o začecima karantene u Lazaretima 1377. godine, načinu borbe protiv epidemija, usput predstavlja ljepote i ponudu Dubrovnika te poručuje kako je Dubrovnik i danas siguran grad koji brine o zdravlju. 'Znali smo onda, znamo i danas' zaključak je crtića koji želi animiranom pričom o sigurnom odredištu privući turiste.
 

Bi li – ne bi


Da je primjerice Britanka, bi li zbog crtića odlučila posjetiti Dubrovnik, nekadašnja ministrica turizma Pave Župan Rusković će kratko i jasno:

image
Pave Župan Rusković, bivša ministrica turizma
Tonči Plazibat/HANZA MEDIA


- Naravno da ne bi.
U crtiću se govori o onome što je Republika radila prije više stoljeća a 'to što je radila tada sigurno nije jamstvo da će i danas raditi'. - Ljude zanima ono što je danas napravljeno u tom smislu, ako im je to motiv za dolazak. Tvrditi da smo korona free destinacija u ovom trenutku su nerazumne poruke. Treba biti realan jer najgore je kad se gost osjeti prevaren, to je najveća moguća antireklama – poručuje Župan Rusković. Misli da je dobro ako je animirani film namijenjen najmlađima ali se i pita 'znaju li djeca tko je Orlando?'


Dugogodišnji čelnik Hrvatske turističke zajednice, bivši ministar turizma Niko Bulić smatra kako 'animirani film priča priču a sada je ipak vrijeme za napad i svraćanje pozornosti'.
- Tu smo, sigurni smo, lijepi smo, dođite! Išao bih obrnuto, jačim porukama, pozivima, ističući ljepote Dubrovnika. Kao i druge zemlje, ići direktnom porukom – smatra Bulić koji najveći problem vidi u tome što je turistički sustav zajednica ostao bez priljeva novca, a izostala je i reakcija Vlade. Za primjer navodi kako je 1999. godine Vlada odobrila posebna sredstva za promociju Hrvatske zbog akcije NATO snaga na Kosovu.


image
Niko Bulić, bivši ministar turizma i dugogodišnji čelnik HTZ-a
Božo Radić/HANZA MEDIA


- Trebalo se reagirati u ožujku i pripremiti akciju koja bi direktno pozivala biti ćemo spremni, dođite. Izravnom promidžbom, a ne pričama koje su za neko lijepo vrijeme – smatra Bulić.
Iako crtić nije vidio, nekadašnji prvi čovjek Dubrovačkih ljetnih igara i kazališta Marina Držića Petar Mišo Mihočević ističe 'ako je stručno procijenjeno da takva kampanja ima smisla, ako je marketinški dobro obrađeno i zna se ciljana publika, sigurno ima smisla jer crtani filmovi su ozbiljna stvar, nagrađuju se Oscarom.

- To može biti čisti način predstavljanja koji nije dokumentarno pokvaren ničim ili već izlizanim fotografijama, snimkama, videima. Mi nažalost prodajemo samo ljepotu a nikad sadržaj. Ovo je neki novi sadržaj – smatra Mihočević pa zaključuje:
- Ljepotu Grada sve više nagrđuje okolna neumska arhitektura tako da će se on izgubit u toj groznoj ružnoći. Možda ga je bolje ubuduće crtat nego stvarnu sliku prikazat.

U Grad crtić ne bi privukao ni dugogodišnjeg turističkog vodiča Frana Hakličku jer:


image
Turistički vodić Frano Haklička 
 
Arhiva Dubrovačkog vjesnika


- Učinjen je vrlo prepotento, tekst je jako prepotenat, a crtani nije smio bit' nikako. Završava 'znali smo tada znamo i sada', ma koji su to razgovori? Dubrovnik je uvijek bio mudar i skroman, a toga nema u tom filmu. To je strašno, za 100 tisuća kuna crtanjem pokazat dubrovačku ljepotu – negoduje Haklička.
 

Dođi vidi što se ne vidi


PR stručnjak Krešimir Macan reći će kako smo sretni što imamo Grad iz snova koji služio kao kulisa, ali imamo i reklamu u kojoj se taj Grad ne vidi.
- Reklama kaže: dođite vidjeti nešto što nećete vidjeti u reklami. Vidjet ćemo kako će reagirati ljudi kojima je ta reklama namijenjena. Ja bih tako reklamirao mačka u vreći koji nema što pokazati, a Dubrovnik ima itekako što pokazati. Priča je dobra ali trebala je biti stvarna – poručuje Macan i pita se je li taj film uopće stvara emociju?

- Jesu li se gledatelji mogli povezati, reći 'wow, kako je ovo lijepo!' Pitanje je možete li to reći na crtić? Prethodni video Grada Dubrovnika je bio impresivan. Oduševljen sam bio snagom glisera koji izlazi iz porta, poželiš u tom trenutku ući u Porat. To je detalj u režiji i emociji koji prethodni spot postiže. Ima puno momenata koji te vuku u Grad. Ovdje je možda poruka prenesena ali nije stvoren ugođaj koji se želio postići. Iako, priča mi se sviđa jer je super poveznica na karantenu – kaže Macan.
Tko se može 'navući' na crtić i poželjeti doći u Dubrovnik, ni Macan ne zna.

image
Krešimir Macan, PR stručnjak 
 
Srećko Niketić/HANZA MEDIA


- Možda je ideja bila da ćemo animacijom odskočiti od nekoga, da je Dubrovnik poznat pa ga se ne mora reklamirati fotografijama. Puno je pretpostavki. Netko je morao to jako dobro istražiti prije nego je odabrao ovu varijantu. Nešto drugačije i novo ne mora biti uvijek dobro. Ali tko zna, možda osvoji sve nagrade svijeta i možda smo u krivu.

Sigurno je kako se Dubrovnik ozbiljno okrenuo animaciji. Možda je cilj, iako još nije javno izrečen, okrenuti se obiteljskom turizmu. Ako je to slučaj, trebat će zasukati rukave i sustavno raditi na ponudi puno ozbiljnije od crtića. Da, valja spomenuti i to. Nakon ovog, dobit će Dubrovnik još jedan crtić, koji će promovirati kampanju 'Respect the City'. Potvrdu iz Grada o tome koliko će trajati, koštati, hoće li ga kao i prethodnog raditi studio 'U šumi', do zaključenja broja nismo dobili.
17. travanj 2024 08:44