StoryEditorOCM
ŠibenikOPASNO SKRETANJE

Mještani već godinama upozoravaju, ali iz Hrvatskih cesta reakcija nema: Na izlazu iz Jasenova put vas vodi u prekršaj (FOTO)

12. lipnja 2017. - 21:51

Doslovce jedan važ bijele piture i malo dobre volje mjerodavnih u Hrvatskim cestama bilo bi dovoljno da se ispravi očita, zbunjujuća pogreška cestara prilikom označavanja horizontalne prometne signalizacije na državnoj cesti D8 kod žaborićkog Jasenova, drži Ivo Krnić, stalni stanovnik toga naselja iz sastava Grada Šibenika.

Dobru volju da na to ukaže dosad je jedino pokazao Krnić, jer njegova uzaludna korespondencija s mjerodavnima iz Hrvatskih cesta Split i šibenske podružnice toga državnog poduzeća traje već petu godinu bez ikakva pomaka. Doduše, piturom je moguće samo donekle ublažiti prometno-sigurnosne (ne)prilike na žaborićkom dijelu D8 za koje je i četvero očiju malo. Nepreglednih dionica ima dosta, a vozači sijeku punu liniju već desetljećima te je pravo čudo da nema više nesreća.

Ulica Jasenovo naime, premda je glavna prometnica u naselju nema isprekidanim linijama označenu mogućnost izlaza na D8 u oba smjera, lijevo prema Šibeniku i desno, u pravcu Primoštena. Za razliku od privatnih kuća, koje od uvale Studene, preko Crvenog briga do ulaza u Jasenovo sve imaju oznake s desne strane i dozvoljen promet prema Primoštenu, izlaskom na D8 s glavne komunikacije u naselju ne može se eto – nigdje, ističe Krnić.

Zapravo, oznake postoje, međutim izvan logike su iscrtane pred obližnjom privatnom kućom (Bralić), tako da svi oni koji idu put Šibenika, prvo trebaju voziti 20-ak metara uz glavnu cestu dok ne dođu u ravninu s isprekidanim linijama.
S druge strane, vozači u skretanju za Jasenovo također se trebaju dovesti do istih oznaka i umjesto da odmah skrenu u glavnu ulicu, također moraju prevaliti onih 20-ak metara, samo u suprotnom pravcu da bi ušli u Jasenovo. Možemo samo zamisliti koliko je na uzanom prostoru pri gustome prometu magistralom, "ugodan" susret vozača koji skreću u Jasenovo i onih koji na istome mjestu trebaju prijeći na suprotnu stranu ceste ne bi li se odvezli u pravcu Šibenika!

Pisao je Ivo Krnić o tome i gradonačelniku Šibenika Željku Buriću krajem travnja i još uvijek očekuje odgovor, premda gradska uprava nije mjerodavna za državne ceste. Burić bi za to u neku ruku, trebao imati naročito razumijevanje, budući da u Jasenovu ima kuću za odmor, te se i sam svakodnevno susreće s jednakim problemima u prometu.
- Predlažem da se isprekidane linije premjeste tih nešto više od 20 metara do ravnine s ulicom Jasenovo, što je jedino logično - govori Krnić. - Jer, u praksi svi koji ulaze u kamp Jasenovo prelaze punu liniju i čine prekršaj, a jednako se često i izlazi iz Jasenova.

Čudi me, dodaje Ivo Krnić, kako su dobro posjećeni autokamp i restoran "Veranda" uopće dobili dozvolu za rad s takvim cestovnim pristupom. U pamćenju su mu dvije prometne nesreće koje su se tu dogodile, a posljednja prije mjesec i pol dana. Premda su glavni krivci bili vozači iz pravca Primoštena radi prekoračenja propisane brzine od 60 kilometara na sat, kaznu su platili i oni u koje su udarili zato što su sjekli punu liniju.

U razgovoru je sudjelovao i Ćiro Gović, mjesni aktivist i predsjednik MO Žaborića 2000-ih. Iznosi da je u Jasenovu oko 200 kuća, a u sezoni tu bude najmanje dvije tisuće ljudi s turistima. Smatra kako je došlo vrijeme da se s tim u skladu konačno ustanovi i primjerena prometna regulacija. Gradska uprava trebala bi, smatra, odrediti isključivo jednosmjerno prometovanje ulicom Jasenovo te u suradnji s Hrvatskim cestama urediti ulaz i izlaz u naselje.

- Jest, u Jasenovu boravim dio godine i dobro znam da je to vrlo komplicirana prometna situacija. Devedeset posto tamošnjih ljudi je u prekršaju kada kreću za Šibenik, no ruku na srce, velik je tehnički problem to riješiti, osim kompletnim premještanjem dijelova trase D8, a to je vrlo skupo - spremno je komentirao gradonačelnik Željko Burić. U konkretnom slučaju, nastavlja, slabija preglednost ceste odlučila je o poziciji isprekidanih oznaka te iskreno sumnja da će ih HC premjestiti prema prijedlogu Ive Krnića.

-To bi bilo protivno zakonskim odredbama o sigurnosti na cestama, no ja ću ponovno o tome razgovarati s ravnateljicom šibenskog HC-a Irenom Mudronja - obećao je Burić. Napomenuo je da HC na inicijativu gradske uprave izrađuje projektnu dokumentaciju za rekonstrukciju također opasnog cestovnog prilaza u Žaborić (Staro selo), no tu je zahvat lakši dobrim dijelom i zato što u obuhvatu budućeg cestovnog rješenja nema privatnih zemljišnih parcela, što kod Jasenova dodatno komplicira rješenje.
Irena Mudronja uputila nas je na glasnogovorničku službu HC-a u zagrebačkoj centrali, no odgovor nije stigao do zaključenja ovog broja Šibenskog lista.

24. travanj 2024 08:03