StoryEditorOCM
ŠibenikBaš pred izbore

Sijevnula mu ideja stara "sto godina": Zekanović kaže da Šibeniku treba Pokrovnik jer je jedini županijski centar na obali bez zračne luke

22. ožujka 2017. - 16:04

'Zračna luka u Zagrebu Franjo Tuđman godišnje prekrca 2,5 milijuna putnika, a napravljena je za oko pet milijuna putnika, koliki joj je kapacitet. Koštala je 300 milijuna eura i dobro je da se nitko u Hrvatskoj nije pitao o opravdanosti te investicije niti ju je itko doveo u pitanje – imali smo jedan konsenzus da se ona mora napraviti.' - kazao je Hrvoje Zekanović, saborski zastupnik kandidat kolicije Hrast – Hrvatska konzervativna stranka za šibenskog gradonačelnika novinarima na tiskovnoj konferenciji na Midenom brdu kod Pokrovnika, točno iznad nesuđenog šibensko-drniškog aerodroma na Pokrovniku čije su oživotvorenje obećavale generacije domaćih političara.



Ta je zračna luka ucrtana i u Prostorni plan, zajedno s velikom 'cargo' lukom koja je u međuvremenu iz tog PP-a županije – izbačena.

'Lokacija Pokrovnika idealna je za zračnu luku, idealno je ravan, usred propulzivne turističke regije, a vlasnik terena je RH, odnosno Hrvatske šume, pa bi izgradnja jednog takvog objekta bila jednostavna, jer ne bi trebalo rješavati imovinsko – pravne odnose. Na ovom lokalitetu su se već spuštali avioni, britanski nakon drugog svjetskog rata, a prije par godina je jedan mađarski pilot prisilnim slijetanjem na ovo mjesto sebi spasio život.' - kazao je Zekanović, obrazlažući da zračna luka na Pokrovniku ne mora biti skupa, kao zagrebačka, od 300 milijuna eura.



Sama pista, signalizacija i terminal može biti i znatno skromnija, 15 do 20 puta manja. Za samo desetak milijuna eura se može napraviti jedna zračna luka koja će zadovoljavati potrebe ovog kraja. Budućnost turizma je u zračnom prometu' – kazao je Zekanović, dodajući kako je infrastruktura preduvjet razvoja. 'Zadar se brendira kod zadarsku, a Split kroz splitsku zračnu luku. I jedni i drugi od toga imaju koristi, pa Splićani šire onu na Braču, a Zadrani planiraju novu u Stankovcima. Zašto i mi Šibenčani ne bi imali svoju?' - kazao je Zekanović, dodajućio da prirez i porez iz zračnih luka idu u Zadar i Split, i da su zaposlenici u njima isključivo stanovnici tih županija.



K tome, svaka zračna luka donosi i veliko indirektno zapošljavanje, prijevoz, taksi službe i uvelike doprinose razvoju regije. Kada se gradi Gaženica za 300 milijuna eura, onda se nitko ne preispitiva treba li nam to ili ne, ili pelješki most, za koji postoji konsenzus na jugu Hrvatske da se to treba graditi. Jedino kada se radi o strateškim interesima i projektima u Šibensko – kninskoj županiji mi se uvijek preispitivamo treba li to ili ne graditi. Odgovor je - trebamo, jer sva županijska središta na obali imaju zračnu luku, jedino je Šibenik nema!'

20. travanj 2024 07:52